slaveblitz

er der nogen her i dette forum, som har et diagram over sådan en fætter?
Den skal ved hjælp af den indbyggede flash på et digitalkamera (lyset
derfra),
kunne affyre flere flash, uafhængige af kameraet.

mvh Peter

Re: slaveblitz

flere gange (så hurtig at man ikke kan se det, til autofokus) er
det ikke ment dem jeg har lavet skydet godt nok dem af og jeg kan ikke se
nogen tidsforskel .men de kom,mer ikke med på fotoen.
vh peder  på evt at se har http://www.aaroncake.net/circuits/slave.htm

Re: slaveblitz

De fleste digikam skyder et glimt af inden den egentlige flash. Du skal
derfor konstruere en slave der forbigår det første glimt. Digikam anvender
det første glimt for at justere hvidbal o lign.
Noget andet er når der indstilles til rødøje optagelser, så kan der være om
tale af  endnu flere preglimt før den egentlige optagelse. Men rødøje er jo
ikke relevant når der bruges extern flash.
Der findes masser af diegrammer fir slaveflash for digikam, på nettet. Det
er bare om at komme igang med Google.

Børge

Site Timeline