slave stikkontakt

Jeg har brug for et "relE6%" eller noget, der kan tE6%nde for en stF8%vsuge=
nE5%r jeg tE6%nder en el-rund-sav.

 Jeg troede lige at jeg var smart og kF8%be en strF8%m-spare skinne til
TV.  MEN den kan ikke tE5%le at MASTER apperatet bruger mere en 300
Watt. min sav bruger 1050 Watt.

er der en af jer der ved hvordan sE5%dan en strF8%mskinner virker ? er det
bare en lille serie modstand, man mE5%ler spE6%nding over ( sE5% ville jeg
jo bare skifte til en modstand der var mindre )eller gF8%r den noget
andet eller gF8%r den noget andet ?

har nogen en helt anden lF8%sning ?

Martin

Re: slave stikkontakt

har nogen en helt anden løsning ?

Måske du kan komme til motoren i rundsaven og så tage strømmen efter
kontakten i rundsaven?

Kasper

Re: slave stikkontakt

Ja, da. En ganske almindelig strømskinne/dobbeltstikker uden
spareforanstaltninger af nogen som helst art. :-)

--
Ha' det rart
Karsten H. (7870)

Du har helt ret i at de store dyre industristøvsugere har et udtag til 230v
så når der er belastning på denne så starter suge funktionen.

Det er ikke en standard, da mine 2 ikke er ens.
Den ene er som du beskriver, hvor den anden er et relæ der er sat i serie
med 230volts produktet,
så når der er noget der kører så trækker relæet 2-3 volt og giver spænding
til de øvrige kontakter.
Resten af spændingen kører så på produktet der sidder i master kontakten.

Køb en støvsuger med funktionen.

Christian

Re: slave stikkontakt
Jeg har brug for et "relæ" eller noget, der kan tænde for en støvsuger
når jeg tænder en el-rund-sav.

 Jeg troede lige at jeg var smart og købe en strøm-spare skinne til
TV.  MEN den kan ikke tåle at MASTER apperatet bruger mere en 300
Watt. min sav bruger 1050 Watt.

er der en af jer der ved hvordan sådan en strømskinner virker ? er det
bare en lille serie modstand, man måler spænding over ( så ville jeg
jo bare skifte til en modstand der var mindre )eller gør den noget
andet eller gør den noget andet ?

har nogen en helt anden løsning ?

Martin

Tænd en lampe via MASTER ,så funker det vel.

God jul og godt nytår til alle

Mvh Leif

Re: slave stikkontakt

Jeg tror lige så godt han kan bruge en normal strømskinne så...
Det er vel funktionen med auto start/stop du er ude efter.?

Christian

Re: slave stikkontakt

Dk.teknik.el......

Re: slave stikkontakt
Evt kunne du skifte støvsugeren ..

Mange af de støvsugere som er beregnet til "industri" arbejde, har også
samme funktion indbygget..

Lars

Site Timeline