Skræddersyet thermokobler, hvor,hvem?

Hvem kan lave en termokobler på mål til mig?

Her i danmark vel at mærke, medmindre der er en del sparet et sted i
udlandet?

Mål nogenlunde som følger:

3mm fuldsvejst probe, rustfrit stål eller inconel.
Isoleret junction.
Probelænge 100mm.evt 150mm
Skal kunne monteres i kompressionsfitting
Kablet skal kunne tåle strålevarmen fra et rør med en overfladetemp omkring
de 6-700grader. Afstand dertil er omkring de 20cm.Kabel skal altså kunne
modstå omkring 220graderC
Kabeludføringen fra proben skal selvf. kunne tåle tilsvarende temp.
Kablet skal være med stålflet og 2m langt.
Max måletemperatur er omkring 1000C, og max probetemp ca. det samme. Kommer
det derover er det ligegyldigt alligevel.
Selvf. som en K-type termokobler.

Jeg er faktisk løbet ind i det firma på en messe i Herning Messecenter for
~2år siden der kunne dette, men harddisken er svigtet, og jeg har selvf.
glemt navn og adresse.

Hvem kan lave sådan noget?

Mvh
Henrik

Re: Skræddersyet thermokobler, hvor,hvem?

Det er der for så vidt mange, der kan fremstille. Jeg går ud fra, at du
mener termoelement-følere i traditionel forstand. Nu afhænger prisen på
specialproduktioner jo i høj gra af antallet.

Jeg søgte kort på Google og fandt indtil flere sider, men jweg kan da nævnte
f.eks.

Buhl & Bønsøe A/S
Virum

Honeywell

Hans Buck

o.m.fl.
KHJ

Re: Skræddersyet thermokobler, hvor,hvem?
nævnte

Det var vel ikke sådan at du kunne fortælle mig hvad du søgte på sådan mere
præcist. Jeg kan nemligt kun finde omega.com i UK der gør i den slags.

Det var da nemt hvis der var et DK firma der ikke var for langt væk.

Mvh
Henrik

Re: Skræddersyet thermokobler, hvor,hvem?

Jeg gav dig et par links.

Jeg søgte på Goole under bl.a.

termoelementer,

termofølere

temperaturfølere

følere

Den sidste omfatter en del flere typer følere.

Ingeniørernes Indkøbsbog er også god at søge i.

http://www.jumo.dk/ ved også, hvad det drejer sig om, lige som

http://www.deif.com/default1.htm , der vist stadig har noget meddet at gøre.

http://ametek.synkron3.uni2.dk/sw296_fr_content.asp?StoreId14%0103 , der vist
har overtaget Frode Pedersen for nogle år tilbage

Er der nogen, der melder hus orbi, er de næsten alle i tand til at henvise
dig til en leverandør, der fremstiller slige ting.

Så må du faktisk selv finde ud af resten.

Re: Skræddersyet thermokobler, hvor,hvem?
Hej

Jeg har en liggende her, men den kommer fra CATpillar (hvordan det nu
staves) båd motore, lyder meget som det samme, dog er den version jeg har i
al fald kun med 30-40cm stål flettet kabel, så er det få du skal bruge kunne
det jo være en løsning, for de er nok ikke pænt billige :(
mindes også vi på mit gamle job brugte nogle pt100 med ca samme specs..
Kasper

Re: Skræddersyet thermokobler, hvor,hvem?

Tempress i Risskov....

Re: Skræddersyet thermokobler, hvor,hvem?

Ja hvis han først skal bruge det om flere år ;o) de er ikke ligefrem de
hurtigste leverandører på markedet

//René

Re: Skræddersyet thermokobler, hvor,hvem?

Det er ikke min erfaring....
De kunne levere en specialbygget pt100 på under en uge.

Re: Skræddersyet thermokobler, hvor,hvem?
Wooow.. vi skulle bruge et sk... manometer.. der bare skulle vise 0-1000mm
istedet.. det tog en måned før det dukkede op :(

René

Re: Skræddersyet thermokobler, hvor,hvem?

Har du prøvet  http://www.tempress.dk/ ?

Hilsen Aksel

Re: Skræddersyet thermokobler, hvor,hvem?

Frode Petersen (overtaget af Ametek) har lavet mange termofølere til mig...
http://ametek.dk/sw707.asp

Q: Skal du bruge type K, J eller andet?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy