Skop køb

Sidder og skal finde ud af hvilket skop man skal købe...

-det skal være et digitalt
-det skal have mulighed for differential prober
-det skal være over 300Mhz
-prisen skal være omkring de 30-80k ca.
-4 kanaler ville være nice

vi har set på textronic 3 & 5000 serien, hvad findes der af alternativer til
dem og hvorfor.. nogle der kan pege mig i retning af hvad du bruger :)

Mvh
Kasper

Re: Skop køb

Agilent (førhen HP)?
Betjenings-"filosofien" på de to fabrikater er ret forskellig,
og er man vant til den ene tager det lidt tid at vænne sig til den anden.
Jeg tror iøvrigt at det er billigere at købe tilbehør til Textronic end
til Agilent.

/Bo.

Re: Skop køb
Hejsa,

Nu skriver du intet om transportabiliteten; hvis det skal være et
transportabelt scope er der vist kun Tektronix TDS3xxx-serien at vælge
imellem.

Alternativt laver LeCroy nogle scoper der er baseret på en industri-PC +
windows XP embedded. USB, LAN, Audio, VGA, PS2, SD, ... er standard
snitflader på sådan et scope.
- Lidt blær at kunne læse mail og spille MP3 på sit scope. Prisen for LeCroy
er lavere end Tektronix.

/Claus

Re: Skop køb

Skal stå på værksted/udvilking

så det skal ikke flyttes meget rundt på.

tak for de gode svar.. bliv bare ved :)

Kasper

Re: Skop køb

Uanset at det "skal ikke flyttes meget rundt på", så er den en god
investering at købe et lille trillebord til scop'et med det samme.

For man _vil_ komme til at flytte rundt på det fra tid til anden.

Jeg kan desværre ikke tilføje noget på listen over scop-udbydere.  Vi
har netop scop'er fra de tre leverandører (HP/Agilent, Tektronix og
LeCroy) stående i labbet på arbejdet i op til 8Gs/s udgaver (jeg er
glad for at jeg ikke har ret fakturaen :-)

Kai

Re: Skop køb
Differential probe er jo en ekstra gimmic.
Hvis man kan sætte sig ind i le croy så skulle de være super. jeg er nu mest
til hp / tectronix. Jeg kan ikke lide at le croy ikke benytter en fornuftig
mængde sampels så man kan lave en anstændig zoom. her syntes jeg meget bedre
om hp eller tectronix. noget godt ved le croy er skærmstørelsen. den er fint
stor til at flere personer kan se hvad der foregår.
Jeg ville nok vælge en hp med lokik analyser. det er super når man skal
finde ud af et ellerandet digitalt snot.

Jacob

Re: Skop køb
Hejsa,

Det forstår jeg ikke helt det der....

På TDS3xxx-serien er memorydybden 10kSamples/kanal. På LeCroy (det der er
baseret på en industri-pc) er memorydybden 8MSamples/kanal.

Til gengæld har Tektronix lanceret et 4-kanals DSO med galvanisk isolerede
indgange (så hut jeg visker med en isolationsklasse op til 600V) - no need
for diff. probe. Samme scope kan holdes i live en hel arbejdsdag på den
fulde batteripakke (option).

Der kan opnås temmelig hurtig betjening på et LeCroy, når både tastatur og
mus kan tilsluttes...
.. Glemte jeg at skrive at LeCroy også anvender touch-skærme??

Tektronix og Hameg laver ganske udemærkede differentielle prober

(og nej, jeg har ikke aktier i LeCroy..)

/Claus

Re: Skop køb

den serie slutter på 200Mhz

Kasper

Re: Skop køb
Hejsa,

.. Det tror jeg du har ret i; Det var vist heller ikke et slæbbart scope du
var ude efter, så ud over kanten med det...

/Claus

Re: Skop køb

prøv lige et pege på en lecroy skærm så kommer den med en elleranden
meddelse fordi den har touch haløj.
det er muligt at lecroy har en større samplings dybde. detsværre kan jeg så
bare ikke få skidtet aktiveret. jeg ved ikke lige hvad samplingsdybden på
det textronix jeg har brugt er men stor er den. der kan zoomes meget før de
første digital tegn ses.

Re: Skop køb
Hejsa,

Touch-sensitiviteten kan garanteres justeres/disables ??

- Der er forskel på Tek./LeCroy scope-familierne. Jeg tror ikke du kan pege
på et TDS3xxx-scope med mere end 10kSamples/kanal....??
- Modsat kan du sikkert godt pege på et (ældre) LeCroy med lavere
memorydybde end 8MSamples/kanal.

/Claus

Re: Skop køb

Hej Kasper

Nu kender jeg ikke skoper i denne prisklasse, jeg ved f.eks. ikke om de20%
har indbygget spektrum-analyser som standard.

Har du brug for spektrum-analyser og frekvenstE6%ller - er det standard -=
20%
det formoder jeg til den pris.

Hvad med ekstern kommunikation til f.eks. PC?

mvh/Glenn

Site Timeline