Skjermreperasjon

PC-skjermen min gikk i svart. Googel ledet meg til:

http://www.youtube.com/watch?v=9Q6_TgNJvQw

Det ble vanskelig å følge med siden høttalerene på PC-en for tiden er
ute av drift, men det handler om å skifte kondensatorer. Jeg trenger en
liste over hvilke kondensatorer jeg skal skifte og hva jeg bør skifte til.

Vi har "standarisert" til denne skjermen "i familien" så jeg bør nok
kjøpe inn flere "reperasjonsett. ELFA-refferanser ville passe bra.

HM

Re: Skjermreperasjon

Åbn skærmen. Der sidder formodentlig 2-3 elektrolytkondensatorer i
backlight delen, de er med garanti kogt. Skift til en
kvalitetskomponent, de skal være 105 graders, og low ESR.

Elfa har sorteret dem pænt, bare kig i Low ESR gruppen.

// Per.

Re: Skjermreperasjon
Harald Mossige skreiv:

Jeg har åpnet skjermen loddet ut kondensatorene. De er av fabrikatet"SAMXO".

C206  1000uF, 25V, 105 grader
C205  1000uF, 16V, 105
C104  1000uF, 16V, 105
C202  1000uF, 25V, 105
C207   470uF, 25V, 105
C203   680uF, 25V, 105 grader

Jeg reiner med at 16V kan erstattes med 25V
Dersom jeg også kan skifte ut 470uF og, eller 680uF med 1000uF så skal
jeg bare kjøpe inn en type.

Andre data er: Ø10mm, raster,2/10"

Og så ber jeg om hjelp til å finne type som er god. Jeg erkjenner at
kompetansen min ikke strekker til; der er jo "uheldige " serier og
fabrikat ute i markedet.

For meg, som privatperson, er bare ELFA aktuell leverandør.