Skjema SMPS

Jeg har fått godt et hundre SMPS, 230V -> 12V DC, 1A, og ønsker mulighet
til å modifisere noen av dem.

Thoshiba AT7008

Jeg identifiserer hele 230V delen og hele utgangstrafoen med shotkey.
Reguleringssløyfen ser ut til å ha nøkkelkomponentene: en 6V zener, en
optokopler og bare en liten transistot.

Erfaringen min er at slike saker er ofte "etter boken", og derfor
ternger jeg et par skjema til å gisse etter.

Sekundærviklingen består av to tråder i paralell. ved å seriekople disse
kan jeg få 24V 0,5A.

Jeg reiner med at det er snakk om å endre en motstand fra zenerspenningen.