skille laptop ad....hvordan dælen??

Jeg har en ASUS A1000 600mhz laptop, som desværre har haft en tur på gulvet,
og nu har blæseren fået en grim mislyd(noget går på vingen), og plasten er
knækket 2 steder.

Så jeg vil have den pillet fra hinanden og lime plasten og rep. blæsren så
den kan køre igen.

PCen kører fint, men vil gerne have disse ting fikset.

At skille ad.

Men hvordan skiller jeg den ad??

Jeg er normalt ret velbevandret i at adskille ting, men den her kan jeg ikke
lure mig ud af.

batteriet er pillet ud, HD er væk, alle skruer under bund væk, ingen skjulte
under fødder,klistermærker eller lign.

Troede jeg måske kunne fjerne bunden, men nej....som om en skrue holder den
fast i midten...

Kiggede så på om der var skruer foroven, men niks. Skærmen sidder med 2
skruer i en halvrund aksel, og de kan pilles af, men kan ikke pille
"skjoldet" over ledningerne af.....

Nogen gode ideer evt erfaringer med "ikke adskillelige" laptops??

Det må da kunne lade sig gøre....

Mvh
Henrik

Re: skille laptop ad....hvordan dælen??
Hey

kan du ikke klipse keyboardet op.. det kan man på mange med 3 små klips man
lige skyder til siden i den ene side...

kasper

Re: skille laptop ad....hvordan dælen??
Ahaaa.....smart, takker for hjælpen!!

Mvh
Henrik

man
er

Re: skille laptop ad....hvordan dælen??

Ved du hvad type plast det er?
Det er nemlig ikke altid ligemeget hvad lim der bruges :-(

Fornuftigt!

Frem med hammeren!

Større problem = større hammer ;-)

Plejer selv at kigge på hvor det låser = hvor sidder skruen.
Ved at 'vippe/brække' lidt med tingene. NB forsigtigt!

Nogle er så snu, at de sætter en label henover skruerne bagefter ;-)

Det sidder ofte clipset fast, med 1-2 skruer som 'lås'.

En tur mere på gulvet, plejer at løse den slags problemer.
Eller også bliver spørgsmålet overflødigt.

Selvfølgelig.
ALT kan komme fra hinanden.
Spørgsmålet er blot, om det kan samles igen bagefter ;-)

--
mvh Uffe  (som har skilt meget ad, men kun samlet knap så meget ;-)

Re: skille laptop ad....hvordan dælen??
Kig efter et par små skydetapper/knapper eller lignende på begge sider af
laptop, fremme ved forkant, plejer at muliggøre afknapning af tastatur,
dermed kommer du til den/de sidste skruer.
Erik
gulvet,
ikke
skjulte
den

Re: skille laptop ad....hvordan dælen??

Man må sige det var samme svar jeg kom med ca 12 timer før dit :)

(lig lige mærke til jeg citere neden under, og klipper det irellevant væk)

Kasper

Re: skille laptop ad....hvordan dælen??

Hej Kasper
konfekt er godt, dobbeltkonfekt er dobbelt så godt
Erik

Re: skille laptop ad....hvordan dælen??

Tjae, gælder det også når man har spist det ?

Kasper

Site Timeline