Skifte nicd i legetøj til nimh...

Hejsa konen har et stykke legetøj hvor batteriet er ved at være dødt... Det er en indbygget 2xAA nicd, som bliver opladet af en trafodims (ligner en af de gamle jernkerne mobilladere) på 2,4v 800mA Mit spørgsmål er... Jeg har en mængde nimh batterier (2300 mAh) til at ligge som jeg ikke bruger, men ingen nicd... Vil skidtet springe i luften hvis jeg smider dem i, eller bliver batterierne bare ikke ladet optimalt, og holder knap så længe som de ellers ville gøre... Hvis det sidste er tilfældet, så skidt, de bliver ikke brugt aligevel... Men hvis det er det første der sker, så er jo knap så godt....

Hvad siger de kloge hoveder... Mvh Tonni Madsen

Reply to
Tonni Madsen

Nej, der er ikke noget der ryger i luften.

Hvis de bliver ladet med en simpel strømgenerator, så er det i praksis lidt ligegyldigt om der sidder NiCd eller NiMH i apparatet. Det er først hvis der sidder en speciel ladekreds at der kan blive tale om uoptimal opladning.

--
Mvh
Jesper Poulsen

Tonni Madsen skreiv:

Jeg var mer interessert i hvilke leketøy voksne gifte kvinner bruker :-)

Reply to
Harald Mossige

Så prøver jeg at putte dem i og ser hvad der sker...

Tja... hun har fået en Magic Wand og den er er... ja vi begge faktisk, så begejstrede for at batterierne ikke kan klare mosten mere... ;-)

Mvh Tonni Madsen

Reply to
Tonni Madsen

"Tonni Madsen"

- og så bliver det onsdag og lørdag - hver dag.

Per

Reply to
>Pe

"Tonni Madsen" skrev i meddelelsen news:4868d21d$0$90270$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Respekt !!

Sådan en må jeg vist hellere forære min bedre halvdel hehe

Mvh Benjamin

Reply to
Laziter [9440]

Så husk at købe lidt tilbehør:

Så bliver du skiftet ud med et sæt ekstra batterier ;-)

Ole Mogensen

--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/
Reply to