Skifte nicd i legetøj til nimh...

Hejsa konen har et stykke legetøj hvor batteriet er ved at være dødt...
Det er en indbygget 2xAA nicd, som bliver opladet af en trafodims (ligner en
af de gamle jernkerne mobilladere) på 2,4v 800mA
Mit spørgsmål er... Jeg har en mængde nimh batterier (2300 mAh) til at ligge
som jeg ikke bruger, men ingen nicd... Vil skidtet springe i luften hvis jeg
smider dem i, eller bliver batterierne bare ikke ladet optimalt, og holder
knap så længe som de ellers ville gøre...
Hvis det sidste er tilfældet, så skidt, de bliver ikke brugt aligevel... Men
hvis det er det første der sker, så er jo knap så godt....

Hvad siger de kloge hoveder...
Mvh Tonni Madsen

Re: Skifte nicd i legetøj til nimh...

Nej, der er ikke noget der ryger i luften.

Hvis de bliver ladet med en simpel strømgenerator, så er det i praksis
lidt ligegyldigt om der sidder NiCd eller NiMH i apparatet. Det er først
hvis der sidder en speciel ladekreds at der kan blive tale om uoptimal
opladning.

Jesper Poulsen

Re: Skifte nicd i legetøj til nimh...
Tonni Madsen skreiv:

Jeg var mer interessert i hvilke leketøy voksne gifte kvinner bruker :-)

Re: Skifte nicd i legetøj til nimh...

Så prøver jeg at putte dem i og ser hvad der sker...

Tja... hun har fået en Magic Wand og den er er... ja vi begge faktisk, så
begejstrede for at batterierne ikke kan klare mosten mere... ;-)

Mvh Tonni Madsen

Re: Skifte nicd i legetøj til nimh...

"Tonni Madsen"

- og så bliver det onsdag og lørdag - hver dag.

Per

Re: Skifte nicd i legetøj til nimh...

Respekt !!

Sådan en må jeg vist hellere forære min bedre halvdel hehe

Mvh
Benjamin

Re: Skifte nicd i legetøj til nimh...

Så husk at købe lidt tilbehør:

(Amazon.com product link shortened)

Så bliver du skiftet ud med et sæt ekstra batterier ;-)

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk /

Site Timeline