Skifte lytter i Samsung skærm?

Lidt inspireret af Egons inlæg 17/7 er jeg faldet over min gamle Samsung
Syncmaster 2493HM, som for godt ½ år siden blev stillet til en side fordi
den efterhånden ikke ville starte op i strømforsyningen mere, den blå
lysdiode lyste vist ikke mere/ var gået ud. Og nu er der ikke længere
garanti på den )o;
Jeg investerede dengang i en P2450 i stedet, men jeg er nu mere til de der
4:3 skærmformater, så jeg må vel hellere lave lidt nyttigt i min ferie og få
den lavet, når vejret ikke længere er til udendørs sysler.
Jeg har fået den skilt ad og kan se at en 2200 uF/10V lyt er ved at lette
låget og ser utæt ud. Havde forestillet mig at skifte den og en 470 uf/35 V,
en 1000 uF/10 V, som sidder lige op ad hinanden. Desuden er der 2 stk
1000uF/35 V på den anden side af printet, som kunne se ud til at lave noget
udglatning, som jeg også havde forestillet mig at skifte, nærmest for ikke
at skulle bøvle med dem senere.

Er der andet jeg bør overveje at skifte inden jeg begiver mig ud til ELFA
for inkøb af ovenstående?

På forhånd tak

Svend

Re: Skifte lytter i Samsung skærm?
Den 04.08.2011 20:32, skreiv Svend:

Forsøk å googele på:
repear + [skjermnavn og type]

Der er sikkert andre søkenøkler som fungerer bedre.

HM

Re: Skifte lytter i Samsung skærm?

Gør som Harald foreslår.
- Jeg vil så foreslå dig at du konsekvent skifter alle de elektrolytter
du kan komme i nærheden af da de er et smertensbarn i moderne
konsum-elektronik, navnlig i strømforsyninger og skændingsconvertere (i
skærmen). Vær opmærksom på om det er Low-ESR typer der sidder der i
forvejen og om det er 105grader typer, og ellers er der nok ikke noget
forkert i at stoppe sådan nogle i.
Tag evt. et kig på et af mine yndlings-sites når det gælder fejlende
elektronik: http://www.badcaps.net /

/Lars

Re: Skifte lytter i Samsung skærm?

Tak for input.

Det lykkedes mig til sidst at finde en rep. guide på netop denne model, og
det var selvfølgelig samme lyt der var syg. Jeg havde nu lettere ved at
skille dyret ad end gutten i YouTube (o;
Jeg skiftede nu alle 5 'ladelytter' da den alligevel var åben, og nu spiller
den igen, og jeg synes at det er som om der nu er mere lys på skærmen end
før, -men mon?

ELFA havde nogen Sanyo typer som skulle have OK ESR og 105 grader.
Det er da utroligt at grej til de penge sparer de sidste par ører på nogen
ordentlige elektrolytter, når disse nu er kendt for at lave fejl. Det er vel
ikke på den måde de får tilfredse kunder på.

Grunden til min forespørgsel var nu mere for, om man skulle skifte andet end
lytter når butikken alligevel var åben? Det er der åbenbart ikke, så tak for
hjælpen.

Vh

Svend

Re: Skifte lytter i Samsung skærm?
Den 05.08.2011 12:40, skreiv Svend:

Naa. Ikke helt slik. Det er snakk om feilproduksjon av lytter. En meget
interersann historie i seg selv.(Jeg hqar ingen peker.)

HM