Skifte chip i USB Stick

Hvad skal man da lave sådan en lørdag aften...

Jeg har skildt en gammel 256mb usb stick af.. det er en lidt smart model
holdbar, og skruet sammen.. så lidt en man ikke bare lige skiller sig af
med.. men desværre kun på 256mb. jeg har skildt en nyrer reklame model af
også, på 2gb og kunne konstatere at hukommelseschippen er samme størrelse og
samme antal ben.. der står ikke noget brugbart på nogle af dem, men er det
nogle der har erfaringer med sådan noget, ville jeg umidlbart bare kunne
lodde den gamle chip ud, og sætte den større i, og så virker det, eller er
det ikke bare så nemt som det lydet ?

//Brian

Re: Skifte chip i USB Stick

Tror du får mere held med at drikke en øl, eller hygge dig med konen :)
Controlleren ved formentlig ikke der er mere flash til rådighed.
Men set på den anden side, så er det perfekt lodde øvelser.

Jeg havde problemer med flashen in min parabol box, der prøvede jeg at
skifte den inbyggede 32mb flash med adskillge 256mb flash kredse uden held,
men fandt til sidst en 32mb løs chip flydene på arbejdet, det virkede, så
min boks kører videre, og jeg fik øvet mig 4-5 gange i at skifte flash uden
at ødelægge noget med en varmeblæser og en loddekolbe.

Kasper

Re: Skifte chip i USB Stick

Måske virker det. Kan du ikke bare skifte hele elektronikken?

Ivar Magnusson

Re: Skifte chip i USB Stick

Selve printet er ikke det samme,, men jeg kan se at der på den anden side
sidder en processor, controller eller sådan noget.. sådan en med ben hele
vejen rundt.. de er også ens, så måske jeg bare skulle skifte den også..

Jeg har en varmluftlodder, så tror nu ikke det bliver det største problem at
skifte.. har dog aldrig skiftet noget med så mange ben på før.. men en gang
skal jo være den første..

//Brian

Re: Skifte chip i USB Stick

Næh, men de 4 USB-forbindelser er de samme, så hvis du kunne
skifte hele printet, var du 100% sikker på at det ville virke.

Ivar Magnusson

Re: Skifte chip i USB Stick

Hvis ikke printet passer, kan du jo bruge en lille nedstryger eller en
fil.  Og så tager du lidt af kanterne indtil at den passer.
Og tilpasningshuller kan laves med 1mm bor.  Så skulle den ged være
barberet.......
God fornøjelse med din casemodding af USB-Stick'en - post lige nogle
billeder...

:-)
Erik

Site Timeline