Skifte chip i USB Stick

Hej

Hvad skal man da lave sådan en lørdag aften...

Jeg har skildt en gammel 256mb usb stick af.. det er en lidt smart model holdbar, og skruet sammen.. så lidt en man ikke bare lige skiller sig af med.. men desværre kun på 256mb. jeg har skildt en nyrer reklame model af også, på 2gb og kunne konstatere at hukommelseschippen er samme størrelse og samme antal ben.. der står ikke noget brugbart på nogle af dem, men er det nogle der har erfaringer med sådan noget, ville jeg umidlbart bare kunne lodde den gamle chip ud, og sætte den større i, og så virker det, eller er det ikke bare så nemt som det lydet ?

//Brian

Reply to
LED

Tror du får mere held med at drikke en øl, eller hygge dig med konen :) Controlleren ved formentlig ikke der er mere flash til rådighed. Men set på den anden side, så er det perfekt lodde øvelser.

Jeg havde problemer med flashen in min parabol box, der prøvede jeg at skifte den inbyggede 32mb flash med adskillge 256mb flash kredse uden held, men fandt til sidst en 32mb løs chip flydene på arbejdet, det virkede, så min boks kører videre, og jeg fik øvet mig 4-5 gange i at skifte flash uden at ødelægge noget med en varmeblæser og en loddekolbe.

Kasper

Reply to
Kasper

LED skrev:

Måske virker det. Kan du ikke bare skifte hele elektronikken?

Ivar Magnusson

Reply to
Ivar

Selve printet er ikke det samme,, men jeg kan se at der på den anden side sidder en processor, controller eller sådan noget.. sådan en med ben hele vejen rundt.. de er også ens, så måske jeg bare skulle skifte den også..

Jeg har en varmluftlodder, så tror nu ikke det bliver det største problem at skifte.. har dog aldrig skiftet noget med så mange ben på før.. men en gang skal jo være den første..

//Brian

Reply to
LED

LED skrev:

Næh, men de 4 USB-forbindelser er de samme, så hvis du kunne skifte hele printet, var du 100% sikker på at det ville virke.

Ivar Magnusson

Reply to
Ivar

LED skrev:

Hvis ikke printet passer, kan du jo bruge en lille nedstryger eller en fil. Og så tager du lidt af kanterne indtil at den passer. Og tilpasningshuller kan laves med 1mm bor. Så skulle den ged være barberet....... God fornøjelse med din casemodding af USB-Stick'en - post lige nogle billeder...

:-) Erik

Reply to
Erik Andersen