Skaffe BNC bøsning til ældre Agilent skop

Jeg har et lidt ældre Agilent MegaZoom oscilloskop, som jeg er meget
glad for. Det har dog et problem, nemlig at bøsningen til ekstern
trigger er faldet ud for nogle år tilbage, og den er blevet væk :(

Kan man købe sådan en bøsning nogen steder? Den ser således ud:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/102707466/Boesning.jpg

Vil helst ikke til at lege maskinarbejder i instrumentets chassis.

--
Mvh, Kim

Re: Skaffe BNC bøsning til ældre Agilen t skop

Hvis det er hvad jeg tror jeg ser der, nemlig gevind ind i den del der
hænger udenfor, så ville jeg skynde mig at slukke skopet og finde den
tabte skrue inden den laver ravage.

--
Uffe

Re: Skaffe BNC bøsning til ældre Agilen t skop
Hej Uffe

On 26-09-2013 16:12, Uffe Bærentsen wrote:

Ro på, den ér allerede fundet :-)

Jeg har netop flyttet BNC-stikket til kanal 1 (det var faktisk den der
forsvandt) så jeg kan bruge det i mellemtiden. Samtidig tog jeg lige et
par billeder.

--
[...]

Jeg ville sende fotoet til Vejle RC og Aarhus Radiolager og forspørge.
Re: Skaffe BNC bøsning til ældre Agilen t skop

Så er jeg lige lidt roligere :-)

Stikket er specielt, da det er med isoleret ground.
Hvad står der på kanten af stikket?
Der står nogle numre, de kunne lede til fabrikat og derved hvem der
måske kunne levere stikket.

--
Uffe

Re: Skaffe BNC bøsning til ældre Agilent skop

kan en ganske almindelig chassis BNC ikke passe med møtrikken på inders
iden
af den indre plade?

-Lasse

Re: Skaffe BNC bøsning til ældre Agilent skop

Jeg ville tro at du med enkle midler (et standard stik som allerede
foreslået samt 5-.10 ml. epoxy og lidt tape ville kunne støbe en epoxyplade
direkte på stikket og derefter bore de nødvendige huller i den hærdede
epoxy.
Den hærdede epoxy er harmløs og isolerer godt, under forarbejdningen klarer
du den med udluftning og handsker. Epoxy fås som 2 komponent epoxy(lim)
eller i lidt større mængder i en skibshandel.

mvh
HEME

Hvad siger de hos 45801215 ?

Altoo er dansk Agilent service