Skæv billede på tv

Jeg har et Panasonic tv af typen TX 32PS11F hvor billedet står skæv ca. 15
mm.
Der er hvis et potmeter hvor det kan justeres på men hvilket mon det er.

Per

Re: Skæv billede på tv
Hej!

Kan sikkert justeres i tv'ets normale menu. Er der ikke et punkt som hedder Tilt
eller lignende?

Det kan godt være du skal bruge menuerne du kan kalde frem ved at trykke på en
menu-knap på _fjernsynet_ istedet for remoten...

(Det har jeg selv været ude for på et Panasonic)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Skæv billede på tv

Hej Kim

Mange tak for hjælpen

Det var jo ikke så svært som jeg troede jeg har fundet ud af det hedder
GEOMETRISK KORREKTION

Mvh Per

Re: Skæv billede på tv
Hej!

No problemo :)

Yes, det er hvad det hedder. Før man prøver den, ved man ikke hvad der
justeres... Sådan havde jeg det ihvertfald :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Skæv billede på tv

Nu kan det jo være at jeg er umådelig skarp, men hvis jeg ser en funktion
der
"Geometrisk korrektion" vil jeg da gå udfra at den justerer geometrien - på
den ene
eller anden måde ;-)

/Brian

Re: Skæv billede på tv
Hej!

Nu er billedrotation jo netop geometri, så den er vel god nok.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Skæv billede på tv

Skal den så justeres fra tid til anden, når nord og sydpol flytter sig ?

Re: Skæv billede på tv

og dengang kan jeg huske at man skulle juster på nogle potmeter. Og derfor
havde jeg slet ikke kigget i menuen da " det selvfølge ikke var der man
skulle juster " JA JA der er sket lidt siden dengang.

Per

Site Timeline