Skærmstik - SUN stik til alm. stil?

Jeg har en SUN skærm, og skal bruge er en adaptor magen til denne:
http://www.shaxon.com/part_images/9/DB13W315MF01.jpg

DB13W3 --> HD15

Jeg har bare ikke fundet dem noget sted i DK man kan købe dem, så er der
nogen der har noget diagram eller lignende, så jeg kan klippe stikket af og
sætte det alm. skærmstik (HD15) på i stedet for - så jeg kan hvilke
ledninger der skal forbindes til hvilke ben?

/Morten

Re: Skærmstik - SUN stik til alm. stil?
Hej!

Dvs. du har et kabel med 13W3 stikket på? I så fald burde det være relativt let
at ændre det til et alm. VGA-stik. De tre grundfarver er nemme at genkende
(relativt kraftige skærmede ledere) og så mangler du kun H og V sync, som
normalt er sort og hvid (kan dog ikke huske hvad der er hvad). Så kigger du på
et af de utallige sites på nettet, hvor du kan se hvordan VGA-stikket er
konfigureret og lodder stumperne sammen :)

Du kan evt. skille skærmen ad og se på billedrørsprintet hvilke ledere der er
hvad (det står gerne på printet).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Skærmstik - SUN stik til alm. stil?
relativt let
du på

Okay

Nu kan jeg se at SUN stikket er sådan:

Red - (1. runde)
Green/Gray - (2. runde)
Blue - (3. runde)
VSync - Ben 2
HSync - Ben 6

og VGA (15) er sådan:

Red - Ben 1
Green - Ben 2
Blue - Ben 3
HSync - Ben 13
VSync - Ben 14

Så skal disse bare forbindes, og så virker det ?... alle de andre er
ligemeget?

/Morten

Re: Skærmstik - SUN stik til alm. stil?

Husk også lige dem der hedder gnd!.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Skærmstik - SUN stik til alm. stil?

Hvad skal jeg forbinde til GND - er det Composite Ground, eller Sense
Ground?

Re: Skærmstik - SUN stik til alm. stil?
Hej!

Hvis du også forbinder ground, ja. De resterende ben behøver du ikke forbinde -
det har jeg ikke gjort de gange jeg har lavet tricket, og det har virker fint.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Skærmstik - SUN stik til alm. stil?

BN Elektronik (Rødovre) har dem. Hvis du ikke har held der, har jeg vist
en liggende stadigvæk.

Mvh Jens

Re: Skærmstik - SUN stik til alm. stil?

og

Jeg giver dig nu det jeg kalder et guldlink:

Tast Hwb i http://google.com og brug et af de 5 øverste links

Der finder du benforbindelserne for både SUN og almindelige subD15hd VGA. og
en hel masse andet brugbart.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Skærmstik - SUN stik til alm. stil?

-Ha, jeg har sq maskinen, der passer til stikket ! En gammel SparcStation

Bo //

Re: Skærmstik - SUN stik til alm. stil?

Stik den! ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Re: Skærmstik - SUN stik til alm. stil?
SparcStation

... prøver...
Jeg havde en gang en SGI INDY 4000 med tilhørende skærm. (21" trinitron...!)
Det er vel 6-7 år siden nu... Jeg solgte den desværre til en latterlig lav
pris, da jeg ikke havde meget forstand på det der unix :-(

Nøj hvor kunne det have været rart stadig at have haft den som
arbejdsstation på uni... Selvom den kun var 134 MHz må det give ret meget
street credit at køre emacs på sådan en spand  :-)

Mvh.
Simon Børresen

Site Timeline