skærmbillede

Jeg ved ikke om det er den rette gruppe til problemet.
Min bror har en Samsung netbook og det er lykkedes for ham at indstille
skærmstørrelsen saa billedet er paa størrelse med et frimærke. Han roder saa
i blinde med komputeren. Hvordan resetter man maskinen, saa den bliver
læselig?
Der er ingen flytbare drev men tilslutning for USB.

Aage

Re: skærmbillede

Man kan aktivere VGA tilstand ved at trykke F8 under opstart, og vælge den i
menu'en.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: skærmbillede

"Ulrik Smed"

Takker mange gange. Det vil vi forsøge.

Aage

Re: skærmbillede

"Ulrik Smed" ...

Tricket virkede desværre ikke. Billedet blev dobbelt saa stort men det er
ikke nok til, at det kan bruges.

Bedre forslag udbedes :-)

Aage

Re: skærmbillede

Er billedet ikke stort nok til at du kan komme ind i egenskaber for skærm og
skifte til en højere opløsning?

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: skærmbillede

Desværre nej.

Aage

Re: skærmbillede

Hm, skummelt... Hvad så med at gå i enhedshåndtering og fjerne grafikkortet,
evt. i fejlsikret tilstand. Og så genstarte.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: skærmbillede

Hehe, det var da vist dagens smutter ;-)

Hvad med at sætte maskinen til en +40" skærm, kan det mon nå at give et
brugbart billede ?

Mvh Ebbe

Re: skærmbillede

Det bliver nok større, men næppe mere brugbart. :-)  (og dog, måske opdager
systemet den nye skærm og skifter opløsning... måske et forsøg værd).

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: skærmbillede

Så ville jeg da bare forsøge at hægt en eller anden ekstern skærm på.
Det kunne jo være at den fik maskinen til at virke på en ekstern skærm.

--
Uffe Bærentsen

Re: skærmbillede

Kan du ikke starte op i fejlsikret tilstand (tryk F8 under opstart), og gå
ind i systemgendannelsen og vælge et gendannelsespunkt fra før det gik galt
??.

C. Nielsen

Site Timeline