"Skærm på dåse"

Hej :)

Jeg ved ikke om det findes..jeg synes bare jeg engang
har set noget "sprayet" på bagbeklædning i TV/Monitor og lignende.

Jeg øver i at lave en metaldetektor ud fra et diagram
fundet på et Amerikansk forum og i plastik skallen hvor søgespolerne
ligger i skal der ifølge den lidt sparsomme dokumentation være en form
for skærm.

Nogen blander grafitpulver i forskellig slags lim, klistrer det hele til
og limer en stel strømpe fast i det samtidigt. Nogen gange med et ok resu
ltat.

Findes der noget på spray eller lignende der er egnet til sådan noget ?

Mvh
KKT

Re: "Skærm på dåse"
skærm.
http://dk.rs-online.com/web/p/elektrisk-ledende-lim/3758796/

Re: "Skærm på dåse"

Links til produktet hos rs-online.com er ikke statiske (kun gyldige i
sessionen)

Re: "Skærm på dåse"
Hej

Så er jeg heldigvis i samme session som forfatteren af linket ;-)

--
Mvh, Kim

Re: "Skærm på dåse"

Den sidste del er varenummeret, og det ændrer sig forhåbentlig ikke.

Produktteksten er ligegyldig:

http://dk.rs-online.com/web/p/der-er-ingen-is-p å-koen/3758796/

Leif

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

Re: "Skærm på dåse"
Det fungerer da når jeg prøver det her.
Det er jo også muligt at søge på varenummeret, som står sidst i linket

Re: "Skærm på dåse"
Beklager - det viser sig at være et browser problem hos mig. Min
fejlslutning kommer af at jeg har oplevet det før med rs-online.

Re: "Skærm på dåse"
orm for skærm.
resultat.
et ?

1000 tak :)

Jeg har fået fat i en dåse, Pc-elektronik i Brønderslev havde lige s
ådan en på lager.
Så må det prøves :)

Mvh
KKT

Re: "Skærm på dåse"

Du skal google på "Kontakt 33 Graphit".
http://www.kontaktchemie.dk/Produktoversigt/graphit_33.htm

Overvej om ikke tynd kobberfolie ikke er en bedre løsning.

/Hans

Re: "Skærm på dåse"

Det holder IKKE. Kobber leder alt for godt, og vil blive opfattet som et
"target"

Jeg bruger noget grafitlak, som vi køber i 25kg ad gangen. Det giver fin
skærm mod E-felter, men har ikke hvirvelstrøm til at opfattes som en
leder, der skal detekteres.

Hvor i landet holder du til? -måske kan du få et "dyp". Send mig evt en
mail direkte,

Bo //

Re: "Skærm på dåse"
skærm.

Hej!

Husk at afskærmningen ikke må være en lukket ledende vinding - ligesom
søgespolen.

/Glenn

Re: "Skærm på dåse"
skærm.

Kan du evt linke til et diagram, så kan jeg muligvis hjælpe dig videre?

Jeg bruger et lignende system til at finde "forskellige strukturer" nede
i jorden. Vores "metaldetektor" er ca 500m2, og fremføres med helikopeter.

Bo //

Re: "Skærm på dåse"
g lignende.
½gespolerne
¿½re en form for sk�rm.
pe dig videre?

ikopeter.

Hej Bo Bjerre :)

Jeg ved ikke om du kan se links eller billeder uden at være logget ind:
http://www.geotech1.com/forums/showthread.php?18051-IDX-PRO-VDI
Det er den nyeste jeg er ved at samle print og løsdele til. Det er en lan
tråd med mange sider..og print layout i flere revisioner, jeg kan ikke li
ge
finde det eksakte layout jeg har lavet print efter, men diagrammet er det s
amme.

Den anden jeg har er også lavet ud fra diagram og layout fra samme fora:
http://www.geotech1.com/forums/forumdisplay.php?16-Hammerhead-PI

Det er en pulse induction detektor, det er måske lidt mere sammenlignelig
med jeres helikopter version ?
Den har jeg lidt opgivet, den virker ok og med rimelig rækkevidde men den
er til at blive idiot af at høre på pga dens vco audio med stigende ell
er faldende hyletone.

Jeg kender godt jeres Sky-tem detektor fra dengang i var heroppe i jammerbu
gten
og undersøge i forbindelse med CO2 lageret.

Jeg skrev vist til dig dengang om i også kunne se større metal objekter
 i jorden
da der ligger (eller skulle ligge) resterne af en Tysk WW2 flyvemaskine her
ude i mosen.

Mvh KKT

Re: "Skærm på dåse"

Det kan man vist ikke se :(

jeg har lagt billedet/diagrammet ind på gratis upload:

http://gupl.dk/694822/

Site Timeline