Sjov bemærkning i datablad.

Kiggede på datablad for BD7962FM.
Under afsnittet 'Cautions to use' skrives der i bemærkning nummer 8:
Short-circuits between output pin-VCC, output pin-GND, or output terminals
(load short) must be avoided.
It may damage the ICs or produce smoke.

Det er første gang jeg har bemærket at producenten skriver noget om røg :-)

--
Uffe Bærentsen

Re: Sjov bemærkning i datablad.
Hej Uffe

Det er måske gået op for dem at vi har lueret den store hemlighed,
nemlig at elektronik virker ved hjælp af røg, så de slækker lidt
på hemlighedskræmmeriet.

Max

Re: Sjov bemærkning i datablad.

Hmmm... UFFE: jeg troede du var gammel i faget, men det kan jeg se, at
du IKKE er...

Læs lige databladet fra signetics om write only memory. Bruges til
PostMortemDump (som tidligere var det sidste en computer skrev, inden
den RØG...

http://www.national.com/rap/Story/WOMorigin.html

Husk at se databladet, der linkes til nederst. Og læs alle detaljer,
bl.a. omkring glødestrøm...

Her på kontoret er det printet ud i stort format, og hængt op.

Bo //

Re: Sjov bemærkning i datablad.

DET der er god værkstedshumor, LOOL!  :-D

--
Ulrik Smed
Aarhus

"Bo Bjerre"  skrev i meddelelsen

[...]

Er der nogen, der kan hjælpe mig? Jeg mangler oplysningen om
lagerkapaciteten på den nævnte WOM.:) jeg kan ikke længere huske det. Jeg
kan kun huske 2 ting. Den ene er, at jeg husker dårligt. Den anden - den har
jeg glemt.

Mvh
Karsten (7870)

Re: Sjov bemærkning i datablad.

Hej Karsten,

Det er jo netop det, en WOM er til. Uendelig skrivekapacitet, og om man
senere kan hente data er ligemeget.

Men jeg tror det kan være ham den gamle tysker, der ofte gemmet ens
briller eller bilnøgler, der spiller dig et puss.

Alsch-heimer, hvis jeg ikke husker rigtigt :-))

Bo //

Re: Sjov bemærkning i datablad.
Bo Bjerre har bragt dette til os:

Jeg troede det var sivil-betjent, der gjorde den slags...

Birger

http://bbsorensen.dk

"Birger Sørensen"  skrev i meddelelsen

Bo Bjerre har bragt dette til os:

Jeg troede det var sivil-betjent, der gjorde den slags...

Birger

http://bbsorensen.dk

Re: Sjov bemærkning i datablad.

Det vælger jeg at tage som en kompliment ;-)

Underholdning på topplan!
:-)

Meget forståeligt.
Kendte den ikke, men har også gemt den her :-)

Forskellen på den jeg nævnte og så den fra National,
er så bare at den fra National er en spøg og den fra Rohm er ikke.
Den kan foriøvrigt læses her:

http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/130897/ROHM/BD7962FM.html

Takker for god undreholdning :-)

--
Uffe Bærentsen

Re: Sjov bemærkning i datablad.

Det er ikke den eneste i det datablad, i bemærkning nummer 7:
"A Shot key diode must be..."

Der er nok tale om en Schottky Diode, auto spell-check is a bitch :-)

/Jan

Re: Sjov bemærkning i datablad.

ja nE5%r rF8%jen er sluppet ud, duer elektronik ikke mere,

MEN...  IC'en er da vel ikke pE5%virket af at man kortslutter VCC og
GND, sE5% er der vel bare 0 v pE5% icen DVS slukket.
Det er vel en PSU der laver rF8%gen i den  nE6%vnte opstilling...eller er
printbane eller noget..
Martin

Re: Sjov bemærkning i datablad.
martin formulerede mandag:

Der står output pin-VCC og output pin-GND.
Så kortslutningen er gennem IC'en, ikke udenom.
Og det er der vist ikke så mange IC'er der tåler - selvom det nok ikke
er dem alle der udsender nødsignaler på indiansk.

Birger

http://bbsorensen.dk

Site Timeline