SIOV/VDR/Varistor eller hvad ?

Hej.

Jeg har fået foræret et Norma DA3232 bænkmultimeter.

Indgangsimpedans var MEGET lav, og det virkede som ind i helvede,
skildte ad, og det viser sig at 5 stk SIOV eller hvad det nu er, er
klappet sammen (kulsorte).

Det er et instrument der kan måle 2000V DC/AC så jeg formoder at de hver
især skal kunne klare 2000V / 5.

Jeg har lånt et magen til og taget et kig i det, og her kan det læses
hvad der står på de små røde fætre. Det har den her facon, bare lidt
mindre:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bd/Varistor_S14K385_photo.jpg/450px-Varistor_S14K385_photo.jpg

Der står dette på dem:

HB
(underwriters lab. logo)

og på den anden side:

2504
0029

Er der nogen der kan afkode hvad dens mærkedata er ? Jeg vil gerne
beskytte instrumentet imod et lignende stunt igen.

// Per.

Re: SIOV/VDR/Varistor eller hvad ?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bd/Varistor_S14K385_photo.jpg/450px-Varistor_S14K385_photo.jpg

http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R25%08486222

385VRMS Varistor 14 mm

Kasper

Re: SIOV/VDR/Varistor eller hvad ?
http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R25%08486222

Hej Kasper.

Måske du skulle have pudset brillerne og læste teksten én gang til ? :-)

Billedet var til illustration - jeg kender udemærket godt typen på
billedet (vi bruger dem på jobbet)

Nuvel, jeg har taget nogle billeder af omtalte apparat og komponenter,
så der kan komme syn for sagen!

http://gallery.zapro.dk/index.php?album=multimeter

Det er de små røde fætre her:

http://gallery.zapro.dk/index.php?album=multimeter&image=IMG_9966.JPG