Single/double gates

Hejsa

Jeg er igang med et projekt, hvor jeg skal anvende to 2-input
AND-gates. Derfor ønsker jeg at benytte single eller double gates -
gerne lig denne: 74V2T08 -
http://www.st.com/stonline/products/literature/ds/8439/74v2t08.pdf.

Men hvor kan man købe sådanne gates og ,kan det svare sig at benytte
single/double gates kontra alm. 4x 2-input AND-gates. (Det er SMD).

--
Mvh.

Tomas

Re: Single/double gates

De er ikke så andvente, men kan fåes hos farnell og digikey. Om det kan
betale sig tror jeg ikke. De bliver dyre og kan måske ikke skaffe
senere. Quad kreds er meget mere brugte og kan fås mange steder.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Single/double gates

Jeg har lige prøvet at checke priser hos farnell og den
billigste pris på en quad 2-input AND-gate var 2,03kr ved
100stk, mens den for SN74LVC2G08DCURE4 ligger på 1,86kr. ved
100stk, så det må da siges, at være billigere, at købe dual
gates frem for en quad - men fremtidssikringen er jo så som sagt
noget andet...

--
Mvh.

Tomas

Re: Single/double gates

Tja. Men har de ikke noget med en minimums køb? Aner hedder ikke i
hvilken sammenhæng du skal bruge dem, som privat person til et hobby
projekt ville det nok være kedeligt at skulle betale +200 kr for en
håndfuld icer(dual), der eller kunne fås(quad) for en slik.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Single/double gates

De står til at kunne fås i 1 stk. Jeg vil nok også købe et par
stykker først for lige at checke PCB-outline m.m. inden større
styktal indkøbes.

--
Mvh.

Tomas

Re: Single/double gates

Som hjemmeprojekt er det jo som du selv er inde pE5% fremtidssikringen
der afgF8%r det lidt, men har set dem brugt ange gange fordi de fylder
nada.

Re: Single/double gates

Jeg har valgt at benytte dem. De kan købes rimelig billigt hos
Farnell...

--
Mvh.

Tomas