Single/double gates

Hejsa

Jeg er igang med et projekt, hvor jeg skal anvende to 2-input AND-gates. Derfor ønsker jeg at benytte single eller double gates - gerne lig denne: 74V2T08 -

Men hvor kan man købe sådanne gates og ,kan det svare sig at benytte single/double gates kontra alm. 4x 2-input AND-gates. (Det er SMD).

--
Mvh.

Tomas
Reply to
Tomas .

Tomas . skrev:

De er ikke så andvente, men kan fåes hos farnell og digikey. Om det kan betale sig tror jeg ikke. De bliver dyre og kan måske ikke skaffe senere. Quad kreds er meget mere brugte og kan fås mange steder.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Mikkel Lund skrev:

Jeg har lige prøvet at checke priser hos farnell og den billigste pris på en quad 2-input AND-gate var 2,03kr ved

100stk, mens den for SN74LVC2G08DCURE4 ligger på 1,86kr. ved 100stk, så det må da siges, at være billigere, at købe dual gates frem for en quad - men fremtidssikringen er jo så som sagt noget andet...
--
Mvh.

Tomas
Reply to
Tomas .

Tomas . skrev:

Tja. Men har de ikke noget med en minimums køb? Aner hedder ikke i hvilken sammenhæng du skal bruge dem, som privat person til et hobby projekt ville det nok være kedeligt at skulle betale +200 kr for en håndfuld icer(dual), der eller kunne fås(quad) for en slik.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Mikkel Lund skrev:

sagt

ikke i

hobby

for en

De står til at kunne fås i 1 stk. Jeg vil nok også købe et par stykker først for lige at checke PCB-outline m.m. inden større styktal indkøbes.

--
Mvh.

Tomas
Reply to
Tomas .

ds/8439/74v2t08.pdf.

Som hjemmeprojekt er det jo som du selv er inde p=E5 fremtidssikringen der afg=F8r det lidt, men har set dem brugt ange gange fordi de fylder nada.

Reply to
klavs

snipped-for-privacy@rommedahl.dk skrev:

Jeg har valgt at benytte dem. De kan købes rimelig billigt hos Farnell...

--
Mvh.

Tomas
Reply to