Simulering af relæ spole

Kasper skriver:

Det er en bc856b du bruger, er det ikke ?

65, 80 og 5 volt (nej se selv på side 4)

Kan det tænkes at være diode D1, strækning 1-3 som kortslutter.

Herved vil hele elektrolyttens ladning blive afladet til strømforsyningens + pol hvilket må være en ret så stor strøm. D1 skal jo spærre for strømme i modsat retning.

Venlig hilsen Hans-Ole

Reply to
Hans-Ole Jensen

mS ?? milli Siemens... nehh... jeg er ret sikker på "Kasper" mener ms = milli sekunder

--
mvh
Rasmus

Lige for at runde af, så har jeg i dag testet 1800 enheder produceret og testet samme sted, med onsemi istedet phillips, der var 0 der fejlede... hmm..

Kasper

Reply to
Kasper

Hejsa,

Forkert opbevarede komponenter hvor Jer, underleverandøren, komponentleverandøren eller producenten(NXP) ??

Transistorer fra det grå marked??

De fejlscenarier ses oftere og oftere.....

/Claus

Reply to
Claus

Ja, håber bare snart på svar fra phillips/nxp

Kasper

Reply to
Kasper