Simulering af batterier

Hej,

Jeg er på jagt efter simuleringsmodeller (spice eller pspice) for op og
afladning af batterier. Jeg husker at en amerikaner ved navn Steve Hageman
engang i midten af 1990'erne lavede nogle modeller, men jeg kan ikke finde
dem nogen steder. Jeg har gogglet i længere tid, uden at blive klogere.

Nogen, der ved noget, og vil dele modeller med mig?

Bo //

Re: Simulering af batterier
Hej

Han hedder nu Steven C. Hageman

jeg fandt lidt her:

http://www.reed-electronics.com/ednmag/archives/1995/020295/03di1.htm

den artikel omhandler kun nickel-metal batterier, men nederst står der:

Reference

  1. Hageman, Steven, "Simple PSpice models let you simulate common battery
types," EDN, October 28, 1993, pg 117. (Available on the EDN BBS /freeware
SIG as MS697.)

Jeg ved ikke lige hvordan du får fat i artiklen på EDN's BBS, men nu ved du
da hvad du leder efter :)

mvh.

René

Re: Simulering af batterier
Ja så fandt jeg endelig den artikel, jeg vidste jeg havde læst engang.......

Hent denne pdf fil

http://kahuna.sdsu.edu/pspice/appnts.pdf

Der er et bookmark der hedder:

Using PSpice to Simulate the Discharge Behavior of Common Batteries

Den indeholder alt hvad du har brug for.

René

Re: Simulering af batterier

Mange tak for hjælpen. Jeg må jo have en kredsløbsmaske med nul Ohm i
hjernen (læs: en mental kortslutning)

Jeg har brugt PSpice i mange mange år, og jeg kunne derfor bare have hentet
min gamle MicroSim CD i brandskabet og åbnet pdf'en med application notes.
Det er lige præcist den artikel jeg eftersøgte. Mange tak !!

Må jeg spørge hvilken søgemaskine, der hjalp dig til det hurtige svar??

Bo //

Re: Simulering af batterier

Google naturligvis :)

Re: Simulering af batterier

Jeg synes ellers det var helt godt husket over en afstand på ca 10 år...

BBj //

Site Timeline