Simulering af 4046 !?

Jeg sidder og "leger" lidt med multisim men jeg kan ikke finde en CD4046 PLL
kreds og ej heller på nettet :(
den som er indbygget i multisim ønsker jeg ikke at bruge da jeg har CD4046
liggende i skuffen og gerne vil prøve nogle ting af med denne før jeg køber
komponenter hjem til et "real world" forsøg med den ..

Nogen som har set en simulerings fil til den kreds ?

/madsen

Re: Simulering af 4046 !?
Hejsa

Skulle det evt. være sådan, at der findes 74HC4046 eller 74HCT4046, for det
er bare andre versioner af 4046..

Mvh Hauge

Re: Simulering af 4046 !?

PLL
køber

Tjah...

http://www.designpcb.com/discuss/user/non-frames/message.asp?forumid=5&messageid54%50&threadid54%50
http://members.vol.at/home.floery/htl/Labor/PLL.pdf

-og kan det ikke hjælpe vil jeg gerne udvikle en model til dig ($$)

Bo //

Re: Simulering af 4046 !?
Hej Bo...

Sådan af ren nysgerrighed ... kan det ladesig gøre at udvikle en 100%
identisk simulerings model af den kreds så den opfører sig på samme måde i
ens simulerings program som i virkeligheden jeg ville formode at der var
mange parametre man ikke kunne gengive i form af kurver osv. ?

og endnu mere af ren nysgerrighed hvad tror du det ville koste at lave den
model ? (bare et slag på tasken - men indtil videre må jeg nok hellere finde
den frem for økonomien er som klaus's dankort - meget tyndslidt hehe)

/lasse

Re: Simulering af 4046 !?

Man kan ikke lave noget, der er 100%, men det kan komme tæt på. Da man ikke
kan få at vide præcist hvordan de enkelte transistorer indeni kredsen er
opbygget, må man lave en "behavioral" model, altså een, der opfører sig som
den skal. Den er typisk bygget af nogle logiske funktionsblokke og nogle
matematik blokke.

finde

Jeg vil gerne give dig et tilbud på udvikling af modellen, men så må du
kontakte mig uden om denne gruppe. Jeg har for mange år siden udviklet en
model for NE565, hvor fejlene lå indenfor ganske få procent.