Simulere mus...

Hej gruppe.

Er der en snedig måde at simulere en mus med et potmeter? Det er kun den ene
bevægelse, frem-tilbage og altså ikke fra side til side, der skal bruges.
Det skal bruges i forbindelse med et gammelt Windows 95 program.

MVH
Søren

Re: Simulere mus...
jeg tror du skal ha noget elektronik af en slags imellem ihvertfald. en
"gammeldags" kuglemus fungerer ved at man sender
nogen impulser, afhængigt af hvad retning musen skal.

mvh
René

Re: Simulere mus...

Find et museprogram til en MPU og ændre det til at bruge en AD indgang
istedet for opto sensor input,

Re: Simulere mus...

Mon ikke der findes et 'museimiterende program til joystick'?
 - Så kan du klare dig med et 100k-150k potmeter på en joystick-indgang.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Re: Simulere mus...

Prøv evt. at følge nedenstående link, hvis løsningen må være elektronisk...

http://members.aol.com/swftec/pa03xyz.htm

VH
Michael

Re: Simulere mus...

Tak for svarene, ideen med et joystick ser ud til at være løsningen.

MVH
Søren

Re: Simulere mus...

Dit (og mit) problem er at standard musedrivere er relative. Dvs. de bare
flytter cursoren x pixels som følge af y pulser. Du har brug for en driver
med absolut input. Når du finder en standard (helst både til win og linux)
skriver du så ikke lige en mail til mig (pleeeease ;-)???

Du kan dog lave noget (fusk) med en microcontroller (ADC->pulser +/-) som du
så skal kalibrere... Spørgsmålet er om du reelt har brug for absolut input?
Ellers kan du bruge en enkoder (som du kan dreje hele vejen rundt)....

Mvh.
 Anders