Simple EEPROM brænder.... Diagram

Hejsa.

Mangler overstående til en sst49lf004b mm.
Har siddet i en mainboard, som desværre døde efter forkert flash.:-(

helst seriel / parallel.

og simple at lave, med de stumper man nu engang har.

På forhånd tak.

Robert

Re: Simple EEPROM brænder.... Diagram

Hvor i landet?

En anden mulighed kunne være at du kan få lov at komme forbi en af os
der er udstyret med en professionel brænder hvis du har en kreds (i
DIL-hus) og den binære fil.

Ellers er Google og Dogpile dine venner. Prøv f.eks at søge på
"Hvidovrebrænderen" eller nogle af dem Elektor har lavet igennem tiden.

/Lars

Re: Simple EEPROM brænder.... Diagram

Hej Robert
Hvis du er frisk og kan finde et motherboard magen til kan du lave et "hot
swap" og programmere kredsen.
søg på nettet efter bios hot swap
Det går ud på at man starter fra en diskette med FLASH prg og så skifter
kredsen når maskinen er klar til at flashe...
Kræver at  kredsen kan pilles ud samt at man har en rolig hånd ;-)
Jeg har selv prøvet det et par gange med held..
Jeg tog begge kredse ud og satte så den der virker i igen, men lagde en
stump fiskeline under så det var let at trække den op igen...

Det kan selvfølgelig  gå galt, så du har 2 der ikke duer, men det er en
chance at tage.
mvh
Preben

Site Timeline