Simpelt kredsløb der kan give 2 pulser, hvordan ?

Jeg har lige et lille simpelt kredsløb jeg ikke lige kan huske hvordan jeg kan konstruere så håber der er nogen her der kan hjælpe.

Jeg har et trådløs headset der har en AUX udgang der bla. Kan bruges til en rør løfter.

Den har en fast udgangs spænding på 10 V plus 2 ben med et styresignal. Når den er OFF er der uendelig modstand via de 2 ben og når den er ON er der 150 Ohm over dem.

Det skulle jeg så gerne have lavet om til at den kan give en kort puls (under et sekund) lige i det den kommer over på ON og igen en impuls ved OFF, der skal så kobles paraelt ind på en kontakt på en telefon en normal tast der kan bruges til at lage kald og ligge på med.

Håber der er nogen der kan hjælpe med sådan et kredsløb og dirgram, er desværre for længe siden jeg har lavet sådan noget. Andet end at jeg ved at det må kunne gøres med nogle transistorer og kondensatorer. Lidt i stil ala en multivibrator der kan få 2 pære til at blinke på skift.

På forhånd tak.

Reply to
Kim M Jørgensen

"Kim M Jørgensen" skrev i en meddelelse news:455b299a$0$191$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

f.eks. en 74hc221 kan klare det Det er bare en MMW

-------------------------------------------------------------------------------- Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere. Den har indtil videre sparet mig for at få 9478 spam-mails Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails. Hent en gratis SPAMfighter her.

Reply to
jacob

Den må jeg desværre sige jeg har lidt svært ved at se hvordan kan bruges elelr ihverfald skal forbindes for at få denne funktion. For den må jo kun lige give en kort impuls ved ON og ved OFF, den må ikke holde pulsen.

"jacob" skrev i en meddelelse news:455b754c$0$183$ snipped-for-privacy@dreader1.cybercity.dk...

Kim M Jørgensen

"Kim M Jørgensen" skrev i en meddelelse news:455c09f4$0$155$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

4538 burde kunne klare det.
--
mvh Uffe
Reply to

som jeg umiddelbart kan se har den da samme funktion som 74hc221

Så må desværre sige jeg har list svært ved at se hvordan det skal kobles sammen for at få den ønskede funktion.

"Uffe Bærentsen" skrev i en meddelelse news:455c2595$0$3454$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Reply to
Kim M Jørgensen

"Kim M Jørgensen" skrev i en meddelelse news:455c2a36$0$150$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Se på side 12 i databladet. Hint: 'Risnig edge' og 'Falling edge'

PS, det er lettere at læse hvis du svarer under det quotede :-)

--
mvh Uffe
Reply to

"Kim M Jørgensen" skrev i en meddelelse news:455c2a36$0$150$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Datablad findes her:

mvh Uffe
Reply to
Uffe Bærentsen

Nu er det så vidst et vidt begreb alt efter hvilket datablad men bruger for dem jeg har fundet indeholder kun 11 sider.

"Uffe Bærentsen" skrev i en meddelelse news:455c46a9$0$3544$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Reply to
Kim M Jørgensen

Kan også være jeg har udtrygt mig lidt forkert men det jeg søger er noget der kan give denne her funktion

Hvor Indgang A er signal fra mit Headset som er højt så længe jeg snakker Og Udgang Q skal lige give en kort impuls med start og igen ved afslutning af en samtale.

Håber det evt kan hjælpe lidt mere til hvad mit problem er.

Reply to
Kim M Jørgensen

"Kim M Jørgensen" skrev i en meddelelse news:455c5a2a$0$186$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Hvis du sætter en mmv til at trigge på rising og den anden til at trigge på falling, de 2 udgange fører du så til en 2-input-or-gate. Hvad kommer der så ud af or-gaten?

--
mvh Uffe
Reply to

"Uffe Bærentsen" skrev i en meddelelse news:455c6055$0$3496$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Siger mange tak det var lige det der skulle til for at de sidste brikker fald på plads :-) Så var det jo simpelt nok alligevel.

1000 Tak.

Reply to
Kim M Jørgensen

"Kim M Jørgensen" skrev i en meddelelse news:455c7a7e$0$164$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Bedre beskrivelse af opgave medfører som regel bedre besvarelse :-)

Velbekomme.

--
mvh Uffe
Reply to