Simpel tyverialarm..

Hejsa

Pga. gentagne indbrud i vores skur, har jeg nu besluttet mig for at
lave en simpel tyverialarm, der om ikke andet sE5% stresser tyvene. (3x
pE5% 2 uger)

Jeg havde tE6%nkt mig en kontakt pE5% dF8%ren ind til skuret, og en lydgive=
der brummer, og en sirene der kan hF8%res :)

NE5%r kontakten til skuret bliver brudt, skal en timer starte og  skal
begynde at brumme (for at minde mig om at alarmen skal slE5%es fra).
Efter ca 20 sek, skal sirenen sE5% starte, med mindre man trykker pE5% en
afbryder (der sE5% kommer til at sidde parallelt med dF8%rkontakten).

Jeg er uddannet elektriker, sE5% overvejede at lave det med en stribe
relE6%er, men relE6%er med forsinket tiltrE6%k koster jo pE5% den forkerte
side af 500 kr :(
SE5% jeg hE5%ber der er en herinde der kan hjE6%lpe med et hint til hvordan
jeg skal lave det med elektronik istedet.

Med venlig hilsen

Flemming

Re: Simpel tyverialarm..

Og hvad koster det, at lade være??

Hvis du ikke er elektronik'er, så køb en billig PLC, og programmer den
til at gøre det. Den bør kunne findes til under 500kr,

Bo //

Re: Simpel tyverialarm..

hvor?

Jeg har undret mig over at jeg ikke har kunnet finde en sådan at lege med!

//finn

Re: Simpel tyverialarm..

http://www.smart-automation.dk

395.-    there u are my friend :)
--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Re: Simpel tyverialarm..
WOW!
  - aldrig hørt om dem, og jeg har nu boet her 300m væk i 40+ år :>)

takker.

//finn

Re: Simpel tyverialarm..

kan du læse databladet?

så vidt jeg kan se er det KUN en controller, uden nogen I/O så hvis det
er korrekt, kan prisen jo hurtig ændre sig radikalt!

Men jeg må da lige gå en tur og hilse på fyrene .-)

//finn

Re: Simpel tyverialarm..

Ifølge databladet har den FBs-10MA der følger med startsættet til 395 Kr.
indbygget 2 indgange og 4 relæudgange.

Re: Simpel tyverialarm..
On Sat, 16 Apr 2011 03:41:34 -0700 (PDT), UnlimitedCph

Hvad med at opsætte en lampe med PIR sensor og forsinket frafald i
skuret og lade den trække en anden lampe udenfor samtidig ?
Tyve kan vist bedst lide deres egen små lommelygter, de er ikke
tilhængere af ordentligt arbejdslys.

/Hans

Re: Simpel tyverialarm..
Den 16.04.2011 12:41, skreiv UnlimitedCph:

Som elektrikker er jeg sikker på at du kan kople isammen noe, men om det
påvirker innbruddstyven, det er en annen sak. Her skall du bruke psykologi.

Du kjenner kanskje "trikket" med en bøtte over dørkarmen, som faller når
personen åpner døren og går inn? Halvfyll bøtten med rød kondittorfarge
og noe illeluktende.

Samtidig som bøtten faller, starter du en sirene, minst 110 dB + en
blått varsellys. Om du nu kan forsyne "fluktruten med snubletråder og
blitzlamper, så antar jeg at den tyven ikke kommer tilbake.

HM

Re: Simpel tyverialarm..

Mange byggemarkeder har haft det du efterlyser.
Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg har set den, men prøv Silvan - tror
det var der. Prisen var ca. 100kr.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign