simpel switchmode...

Hejsa

Nogle strF8%tanker - en simpel driver til lysdioder, det kan gF8%res med
to op-amps - en comparator og en oscilator, og en buck converter.
Men fx LM2576 el lign kan gF8%re det samme, men lidt modstande - og den
fE5%s fE6%rdig, og sikkert bedre en jeg selv kunne lave det... sE5% derfor =
-
hvor meget ide er der i at lave det selv?
Som databladet siger - kun 4 eksterne komponenter.

Re: simpel switchmode...

nej !!
 kF8%b det her  http://www.dealextreme.com/p/18v-5w-cree-circuit-board-for -=
flashlights-16-8mm-5-5mm-26110

Output current: 1.25A
- 16.8mm diameter base, 5.5mm overall depth
- Voltage: 3V-18V
- Fully regulated circuit design.

der sidder en Rsense modstand, der kan E6%ndres efter behov  kredslF8%bet
regulerer til der er 0.25 V over Rsense,  jeg har en der kF8%rer 1,8 A
til en kraftig cykel lygte diode ( bliver varm , men det virker :-)

1,99 $     fragt frit leveret fra kina, ca 3 uger, hvis du holder dig
under 80 kr i totalt inkF8%b er skat lige glade..... :-)

hvad skal du bruge det til ?

Re: simpel switchmode...
http://www.dealextreme.com/p/18v-5w-cree-circuit-board-for-flashlights-16-8mm-5-5mm-26110

jøsses som det da ser ud... I disse discount-tider er kvaliteten naturligvis
ligegyldig...
gad vide om de ikke havde andet en Welleman's 80 W tagrende loddekolbe da de
skulle lodde SMD komponenter og tilledninger på??

Rasmus

Re: simpel switchmode...

hvis det kun er stepdown og det kun er at mindske tab ,sE5% har jeg
prF8%vet
en FET med strF8%msensor modstand i source. denne sp fF8%rt til en
comparator som lukker for fet nE5%r Isource er nE5%et.
sE5%ledes er det strF8%mmen jeg styrer .
du behF8%ver ikke nogen oscillator .
den svinger selv ..det var mere for forsF8%get jeg lavede det sE5%dan, for
en ic som der siges
kan klare det med meget fE5% komponenter.
alex

Site Timeline