Simpel spændingslogger

Hej, jeg har brug for en simpel datalogger, der kan måle en dc-spænding
(0-5V typ), typisk en gang hvert 10. minut.
Den skal så siden kunne aflæses fra PC'en, f.eks. via seriel porten.
Søger man på google, findes der masser af (hundedyre) løsninger, men måske
er der nogen af Jer der kender en billig, elegant,
løsning??

på forhånd tak

mvh Søren
--
---
Remove Q1P42 from mail address

Re: Simpel spændingslogger

Prøv at kigge på velleman's site www.velleman.be/ der har de en 4 kannals
datalogger, den hedder PCS10 i en færdigsamlet version og K8047 i en
byggesæt version, jeg mener at PCS10 koster lige knap 500 kr. men tjek med
din lokale elektronikleverandør.

Mvh
Gert K.

Re: Simpel spændingslogger
Hvad med en lille uP, A/D konverter og et RS232 interface og evt. en ekstern
timer af en art. Det kan da gøres så billigt at det bliver omkring 150 kr.
Der skal heller ikke skrives så forfærdeligt meget kode til den simple
funktion du ønsker!

Mvh.

--
Morten

Re: Simpel spændingslogger

en kanal 8-bit ADC10 fra www.picotech.com koster 59 pund i UK
11 kanaler 10 bit ADC11 koster 81 pund

nemt - og det virker

/carsten

Re: Simpel spændingslogger

Nu forstårjeg ikke helt hensigten med dit indlæg. Hvorfor skal manden købe
en ADC til 81£ når man kan få en ganske velegnet ADC som ADC0803LCN til den
nette sum af 20,50kr ?

Mvh.

--
Morten

Re: Simpel spændingslogger
Måske det var en god ide at kigge på linket før jeg brokker mig :-/

Havde ikke set der var tale om en færdig logger lige til at smide bag i
PC'en.......smart men stadig lidt dyrt!

Mvh.

--
Morten

Re: Simpel spændingslogger
ja det er lige præcis sådan en jeg har lavet med MAX190 direkte på
lpt-porten
--
Calle

Re: Simpel spændingslogger
når det alligevel skal på PCen, kan han lige så godt jogge en A/D direkte på
PCen

--
Calle

Re: Simpel spændingslogger
ja MAX190 og et lille hurtig lavet prg.

bruger det selv

--
Calle

Re: Simpel spændingslogger
Har været postet for denne  gruppe 2 gange tidligere, men det er længe
siden, så jeg vil lige se om jeg kan finde den, og poste den i dk.binaer

--
Calle

Re: Simpel spændingslogger

er fundet, og ligger i dk.binaer under max190 scope

--
Calle

Re: Simpel spændingslogger
mener den passer sammen med det til picoscope

--
Calle

Re: Simpel spændingslogger

Okay, prøver.

BTW, manglede du stadigt en vindmåler ?
Kan måske skaffe en proff _billigt_.

Klaus

Re: Simpel spændingslogger
hvad kalder du billig?

--
Calle

Re: Simpel spændingslogger
Bruger MC145051
Diagram på ADC-11 ligger i dk.binaer
og kører med picolog/picoscope eller de drivere picotech har publiceret.

--
/carsten

Re: Simpel spændingslogger
Hej Søren,

Du har allerede fået en del henvisninger på A/D-C'er der tilluttes direkte
til PC'en, men nu er det jo en fritstående logger med hukommelse du
ønsker, så vidt jeg kan se ?

Prøv at checke bladet Elektor Electronics (på biblioteket). De havde for
nogle år siden (4..6 år IIRC) en meget lille logger (drevet af en CR2032-
lithium-celle).
Den kan sikkert opfylde dit behov.

--
Venlig hilsen,
Søren
Remove Q1P42 from mail address
when replying direct.

Hej, tak for svar (til Jer allesammen :-))

Ja det var primært ment som en 'standalone' enhed, hvor det målte så kan
udlæses til PC'en, f.eks. én gang i døgnet.
Jeg kigger på Elektor løsningen, men da jeg imellemtiden er kommet frem til
at jeg måske godt kan have en PC
stående tændt alligevel, vil jeg lige tage en tur rundt omkring de andre
løsningsforslag også.

tak igen,

hilsen Søren