Simpel mikrofon forforstærker - Hvordan?

Jeg har fået til opgave at prøve at bygge en "simpel" forforstærker til en
mikrofon.

Problemet ligger i at i de moderne mp3 afspillere (og de fleste bærbare MD
recordere)
Alle kun har en "Line In" og ikke en "Microphone In" Hvilket jo logisk kun
bevirker at når man nu skal bruge dem til at optage fra en mikrofon, får
intet eller et meget svagt signal.

Der er tale om kondensator mikrofoner (Knaphuls og lignende) Nogle kan i
lægges et batteri til at drive dem, andre vil helst hav "plug in power" fra
det apparat man tilslutter den.

Men det store problem jeg mangler løsningen på er hvor dan jeg bygger en
lille(Fysisk) forforstærker mono/stereo der kan lave signalet om fra
mikrofon til line signal.

Hilsen Jan

Re: Simpel mikrofon forforstærker - Hvordan?

http://www.epanorama.net/links/audiocircuits.html#micamp

http://www.mitedu.freeserve.co.uk/Circuits/Audio/ecmmic.html

kasper

Re: Simpel mikrofon forforstærker - Hvordan?
Hej Jan

Hvis du skulle være interesseret i sådan en

http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/175000-199999/191566-as-01-de-SMD_Vorverstaerker_Kondensatormikrofon.pdf

så send mig en mail. (fjern invalid)

Mvh Max

Re: Simpel mikrofon forforstærker - Hvordan?

Med mindre glæden ved at gøre det selv er en væsentlig faktor, så tror jeg
at det er billigere at købe en færdig.

www.tersgov.dk/hub/preamp.jpg

Den er glimrende, billig og nem at modificere så den kan køre på batteri.
Kan købes hos Åge. Alternativt kan du også købe et Vellermankit, de har også
en preamp, men jag kan ikke huske nummeret.

Claus

Re: Simpel mikrofon forforstærker - Hvordan?

Kan du huske en ca. pris?
Og er den til Jack stik 6,3 eller 3,5mm

Hilsen Jan

Re: Simpel mikrofon forforstærker - Hvordan?

Nej, men det kan du se her: www.aage.com ofte er den billigst i en
pakkeløsning.

Den til XLR og 6 mm jack.

Claus