Simpel/billig hovedtelefonforstærker

Som man ikke har adgang til når man sidder i Call of Duty 4. Det potmeter jeg har liggende til opgaven virker perfekt - også i Call of Duty 4 :-)

--
Mvh
Jesper Poulsen

Det var også Klaus' bud. Jeg vil bare gerne have noget gain på, så jeg ikke er afhængig af et bestemt lydkort eller nogle bestemte hovedbøffer.

--
Mvh
Jesper Poulsen

Jeg har de hovedtelefoner jeg skal bruge. KOSS plejer at klemme mit hoved, ligesom AKG, Sennheisser og Grado. De to sidstnævnte til stor ærgrelse, for de laver nogle lydmæssigt gode produkter.

Det er lidt overkill til en skudsalve fra et MP5 eller G3 :-)

Der bruges ikke onboard lyd.

--
Mvh
Jesper Poulsen

Tag forbi en Tiger-butik og køb et sæt hovedtelefoner med volumekontrol på ledningen.

/Bo.

Reply to
Bo Braendstrup

Jesper Poulsen skriver:

Som jeg forstår det er det ikke nødvendigt med gain lige nu, så på med et simpelt pot nu.

Bliver det et problem fremover, går du ind på maxim.ic.com og forespørger på en sample på en af de hovedtelefonforstrækerkredse de har. Jeg gav et eksempel på en der kan drives af 5 volt og dermed drives af strømmen i et USB stik....

Hej Jesper

Det kan du godt (ca. 2kohm), og kan du nøjes med den kvalitet, burde det virke.

/Glenn

Reply to
Glenn Møller-Holst

Jeg skal lytte til skudsalver og eksplosioner :-)

--
Mvh
Jesper Poulsen

Som passer hen i hegnet til mine ører og mit hoved. Jeg har langt om længe fundet hovedtelefonerne.

--
Mvh
Jesper Poulsen

Hej Jesper

Kniber det meget med fantasien for tiden ? :)

Klip dog reguleringsfidusen af Tiger hovedtelefonen og monter den på dine egne.

Jesper Poulsen skriver:

Tiger butikken, hovedtelefoner, klip med skævbider og et ekstra hunstik, så er den hjemme

QFT skal vist ikke ses som noget svar.

"Quoted For Truth" - "qft" is a label used on Internet forums when someone quotes a debated statement, thereby ensuring that the original statement cannot be edited or deleted by the person being quoted. Later also used as a sign of agreement with another poster.

--
Ejvind

Frank udtaler:
Ejvind Kruse

Du har nok ikke prøvet et par ESP950?

Man plejer da at gå efter kanonsalutterne fra slutningen af 1812 Overturen, når man skal bedømme kvalitet. Det er der da lidt mere krudt i.:-)

Du ønsker da naturtro (Hi-Fi) gengivelse - not?

Jamen, jamen, Herre jemeni. Så har du jo netop (haft) alle muligheder for at vælge et lydkort med specifikationer svarende til kravene fra det sæt hovetelefoner, du nu har valgt.

I øvrigt har jeg ikke være ude for lydkort, der ikke producerede signal kraftigt nok til at overstyre forskellige typer hovedtelefoner med impedans fra 600 Ohm og ned til 32 Ohm og med lydtryk tilstrækkelige til livsvarrige høreskader.

Helt ærligt, jeg synes også, du gør det mere besværligt for dig selv end nødvendigt - igen med mindre, det drejer sig om beskæftigelsesterapi.:-)

--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)

Sikkert ikke lige dem. Jeg har prøvet meget andet - også fra KOSS, med samme nedslående resultat. Nu har jeg fundet et par stykker jeg kan holde ud at bruge, så nu gider jeg ikke at søge mere. Mit mål er nået.

Ikke i spil. Jeg skal bare ikke forstyrre ham der sidder ved siden af.

Ja?

Der findes ikke lydkort med en ekstern, mekanisk volumenregulering som samtidig kan bruges i moderne spil.

Hvad er det der er mere besværligt?

Muligheden for at kunne regulere lydstyrken uden at skulle ud af spillet og ind i Windows?

Rigtigt mange spil tillader ikke dette skift. Det hedder genstart af spillet.

--
Mvh
Jesper Poulsen

Har du læst det allerførste indlæg?

Det er rigtigt - det kunne man jo gøre. Lige et par stik på og så er man kørende... :-)

--
Mvh
Jesper Poulsen

Dit indlæg bærer præg af dårlig/manglende citationsteknik. Hvem svarer du? Hvad svarer du på?

--
Mvh
Jesper Poulsen

Hej Jesper

Ja, og jeg havde opfattelsen af at du var træt og ukoncentreret. Ikke at du havde mistet din fantasi :)

Det simple og mest ligetil løsning er ofte en man overser.

Hej Jesper

Ville du være interesseret i et lille kabinet indeholdene en kvalitets hovedtelefonforstærker, 230 VAC forsyning og styrkeregulering ?

Så har jeg måske et projekt liggende der kan gøres færdig.

Jeg svarer dig ?

Min identitet er ikke "Ejvind Kruse" ", men derimod "Ejvind Kruse" ", hvilket den har været i henved 10 år efterhånden.

Nedenstående er nok for svært for dig at kapere, men jeg forsøger alligevel:

--
Ejvind

Frank udtaler:
Ejvind Kruse

Brug en kondensator i indgangen eller har jeg misforstået noget?

Så meget bruger en hovedtelefonforstærker heller ikke. Og hvis du ikke bruger gamle og/eller slidte/ødelagte celler og en dårlig oplader der dræber dem lynhurtigt, så vil det kunne holde fint bare de skiftes med et par dages mellemrum eller sådan afhængig af hvor meget den er i brug. Eller brug en simpel vægvorte sat på den strømskinne, der vel alligevel skal til for at alle PC'ens mange ting skal få strøm. Nemt og simpelt og kræver ikke det store overskud at slutte til :) Helt ærligt, der er ikke nogen grund til at gøre så stort nummer ud af at strømforsyne noget så simpelt som en hovedtelefonforstærker. Hvis du vil kan du også rimeligt nemt forsyne den fra PC'en, de færreste er særligt sippede med forsyningsspænningen og de 12 v der er i en PC er sikkert fine.

Hvis du vil bygge lidt småt "selv":

SMD er loddet for dig. Du skal sørge for 1,8-3,6 volt, det er jo dejlig nemt, 2-3 NiMH celler eller en spændingsregulator og en vægvorte og eller nup strømmen inde fra PC'en.

Og du kan faktisk finde hovedtelefonforstærkere til under 500 kr., bare du kigger til Tyskland og så gal er porto heller ikke.

F.eks.

Fix og færdig, leveres med vægvorte og det hele. Du skal ikke gøre andet end at bestille, modtage den og slutte den til. Det må da være til at overkomme ;D Og så klarer den endda hovedtelefoner med både stor og lille jackstik uden du skal bekymre dig om et adaptorstik.

Mvh Morten

Reply to
Morten

Hej Morten

Man behøver ikke engang kikke i tyskland, men kan også finde dem i DK, f.eks. HPR-6 fra Monacor.