Sikring til halogen lysdæmper

Hejsa,

Vi har sådan en uplight standerlampe med halogenpære (eller nærmere
halogenrør) i vores stue. I sidste uge sprang pæren og efter at ha' sat en
ny i, er der stadig intet lys...
Midt på standeren er der en regulator (lysdæmper) som jeg derefter skilte
ad. Det viser sig at en der sidder en lille sikring, kun 1 cm lang, inde i
den, og at den er sprunget - iflg. forretningen hvor vi købte lampen, noget
der jævnligt sker når pæren springer.

Desværre er det ikke lykkedes for mig at finde så små sikringer i nogle af
de forretninger, jeg har været inde i, så derfor mit nødråb her.. Sikringen
er som sagt 1 cm lang og er fyldt med pulver - ikke en tråd. Der er ingen
tekst på sikringen (eller printpladen), men lampen bruger en 250W
halogenpære.

Nogen der har en ide om, hvor jeg kan finde sådan en sikring?

Hilsen
Lars

Re: Sikring til halogen lysdæmper

Sikringen

Jo, der er en tråd derinde. Den er sikkert bare brændt over, og det er det
der sker når en finsikring springer.

Enhver elforretning eller lampeforretning har sådan en, eller burde have. Er
overbevist om at de fleste har.

Nicolai

Re: Sikring til halogen lysdæmper
Er

Ikke i Aalborg ihverttilfæld :-(
De har kun de "normale" sikringer, der er ca. 2 cm lange og derfor ikke kan
være inde i regulatoren..

Lars

Re: Sikring til halogen lysdæmper
Hej Lars,

Der hvor du har købt lampen må de da kunne skaffe en sikring til den - i
hvert fald hvis det er en lampeforretning og især da de åbenbart kender
til problemet.

I alleryderste nødsfald kunne du få fat i noget sikringstråd af passende
kapacitet og så montere et stykke, enten i den gamle sikring (hvis du kan
få skilt den ad), eller direkte over holderen.

--
Venlig hilsen,
Søren