Sikring til Compaq PSU

Min lillebror har lavet en bommert og slået mine forældres computeres PSU om
fra 230V til 110V. Jeg regner med at det bare er sikringen der er røget.
Derfor søger jeg en ny sikring.

Her er nogle oplysninger:
Sikring fra compaq PSU
Påtrykt T6.3A H250V
2cm lang
Midterdelen på ca. 1cm er keramisk.
Diameter på 0,51cm.

Jeg har kikket ved EL-SUPPLY, og fundet nogle:
<http://www.el-supply.dk/cgi-bin2/elsupp.cgi?VARE=5x20mm 6.3A
&mh50%&view_records=1>

Betyder det noget at nogle af dem, har glas og ikke keramik i midten?
En af sikringerne fra el-supply hedder "FINSIKRING CERAMIK 5x20mm 6.3A
TRÆG", og er altså keramisk som den der allerede sad i PSUen. Men er den
også 250V, ligesom de andre?

Mvh
Anders Lund

Re: Sikring til Compaq PSU

Hehe min knægt har lavet det samme nummer
Det kostede en ny PSU, og maskinen har ikke helt været sig selv siden :-/

- Peter

Re: Sikring til Compaq PSU

og jeg er rimelig sikker på at det ikke kun er sikringen.
Det koster nok en ny PSU

--
Tom

Re: Sikring til Compaq PSU

1) Vælg en(hver) træg 6.3 Ampere ø5x20 sikring.

2) Vær forberedt på at der sagtens kan være 'feset noget mere' i din PSU, så
du kommer til at skifte den

3) PRØV!  :-)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Re: Sikring til Compaq PSU

Ja, det er en standard 5x20mm sikring.

Du skal bare lige finde den der overspændingsbeskyttelsesdims der gjorde
at sikringen sprang (typisk en varistor). Den er nu kortsluttet og
sætter du en ny sikring i, springer den også...