Sikring i Philips tv 'MP250'

Hej!

Hvor stor er en sikring med påskriften 'MP250'? Den er i "kondensatorhus" og er
mørkerød.

250mA? 2.5A? Træg? Flink?

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

Privat radiosamling sælges, giv et bud pr. mail! Befinder sig på Sjælland.
Re: Sikring i Philips tv 'MP250'

http://www.wickmannusa.com/products/398.pdf

2.5 - ja jeg er flink :)

Anders

Re: Sikring i Philips tv 'MP250'
Hej!

Hehe. Ja, hvorfor søgte jeg egentligt ikke først på Google? Hmmm...

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

Privat radiosamling sælges, giv et bud pr. mail! Befinder sig på Sjælland.
Re: Sikring i Philips tv 'MP250'

Hov du! - det var en side jeg kunne uden ad :)

BTW: Jeg er i øvrigt lidt i tvivl om en ting, som jeg ved du kan forklare
mig.

Måske er det banalt og noget jeg bare burde vide, men hvad er egentlig
forskelen på proberne når de hedder 1:1 og 1:10 - er det dæmpningen af
signalt med 10 gange, dvs. 50 hz bliver 5 hz og 50 volt bliver 5 volt ?

Anders

Re: Sikring i Philips tv 'MP250'
Hej!

Det ændrer ikke på frekvensen, nej. Amplituden derimod bliver 1/10 af hvad man
ser på skopet når du er i 1:10. Så du måler 1V mens der er 10V på opstillingen.

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

Privat radiosamling sælges, giv et bud pr. mail! Befinder sig på Sjælland.
Re: Sikring i Philips tv 'MP250'

man
opstillingen.

En væsentlig grund til at bruge 1:10 prober er imdedans (*10) og kapacitans
(/10).

Re: Sikring i Philips tv 'MP250'
Hej!

Okay, så lærte jeg også noget idag :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

Privat radiosamling sælges, giv et bud pr. mail! Befinder sig på Sjælland.
Re: Sikring i Philips tv 'MP250'

Ok hvor ofte får "man" så brug for en 1:100 probe ?

Anders

Re: Sikring i Philips tv 'MP250'
Hej!

Well, jeg har ikke rigtigt haft noget at bruge sådan een til endnu. 1:1 og 1:10
er rigeligt til det jeg laver :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

Privat radiosamling sælges, giv et bud pr. mail! Befinder sig på Sjælland.
Re: Sikring i Philips tv 'MP250'

Ofte - hvis man måler på noget hurtigt digitalelektronik, har et skop med
tilstrækkelig følsomhed og/eller ikke har råd til en fet-probe...

/Anders

Re: Sikring i Philips tv 'MP250'

">

Kun spændingen dæmper du, frekvensen bliver den samme...

men man øger også båndbredden på det du måler, når du bruger en kalibreret
x10 probe

i princippet bør man altid bruge en x10 probe, mener mit 150 Mhz scop kun
har en båndbredde på 6Mhz ved x1 probe (så vidt jeg husker hehe)

også impedansen du påtrykker det målte kredsløb stiger ofte fra 1Mohm til
10Mohm

Kasper

Re: Sikring i Philips tv 'MP250'

Den har jeg ikke hørt før (Mindre kapacitans har selvfølgelig ofte den
virkning).

Re: Sikring i Philips tv 'MP250'

kalibreret

Jae, det er vel en samme ting... (men scopets båndbredde er vel opgivet ved
brug af en 10/1 Probe)

Kasper

Re: Sikring i Philips tv 'MP250'

ved

Scopets båndbredde skulle gerne være den samme, men det du måler på bliver
påvirket 10 gange så kraftigt uden probe.

Site Timeline