Sikring eller ?

Hej i gruppen.

Her til aften holdt min mikrobølgeovn, en Moulinex MICRO-CHEF FM 2935 G,
pludseligt, op med at fungere. Jeg har pillet beklædningen af og lokaliseret
noget der ligner en sikring der ikke er gennemgang i. "Sikringen" er 32 mm
lang og 6 mm i diameter, form som en alm. glassikring med metalender, men
"glasset" ligner porcelæn og er påtrykt i 1. linie: FERRAZ  og i 2. linie:
250V SA 8 A og i 3. linie: D 84413-MX. Den er med ben i enderne og loddet i
et print.
Mon der er nogen der kan identificere dette komponent og hvis det er en
sikring om den er flink eller træg eller noget helt tredie.
På forhånd tak.

--
Ib

Re: Sikring eller ?
Hej!

Knæk lige keramikken på sikringen, og se om den er brændt indeni. Er den
brændt (hvilket den med 99% chance er) hjælper det intet at skifte
sikringen.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Sikring eller ?

Den kan jo teoretisk set være brændt over på grund af overbelastning i
forbindelse med det job, man lige havde sat micro'en i gang med. Så
inden panikken breder sig, så prøv bare én gang til med at få en kop
vand i kog og se, hvad der sker. Brænder sikringen så en gang til, har
man et nyt problem.

--
Ha' det rart
Karsten H. (7870)

Mit bud er bare baseret på erfaring ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Sikring eller ?
Sikringen skal nok også være sandfyldt vil jeg tro...

Ellers åbner diverse hvidevarebutikker igen på mandag hvis det går helt
galt.. ;)

//El-Trikker

Re: Sikring eller ?

Hej...for år tilbage 'klunsede' jeg en mikrobølgeovn der var pæn og som ny -
den duede bare ikke...meeen jeg åbnede den og fandt en overbrændt sikring,
som jeg udskiftede...jeg havde mikrobølgeovn i mange år bagefter...mvh. JOB

Site Timeline