Sikring af batterier med stor max strøm - Page 2

Re: Sikring af batterier med stor max strøm

Minimum 6kA.

--
Uffe

Re: Sikring af batterier med stor max strøm

laderen til himmels, hvis der skulle kortslutte en diode.

--
Ulrik Smed
Aarhus

Re: Sikring af batterier med stor max strøm

afbryder lavet med FET-transistorer med lille On-modstand der lukker af

/Lars

Re: Sikring af batterier med stor max strøm

er sprunget. De er vel kun beregnet til 12(24?) volt.

kortslutning fra belastningen, har jeg en mulig brand.

--
Ulrik Smed
Aarhus

Re: Sikring af batterier med stor max strøm

Hej Ulrik og Lars

"Bilsikringer" er typisk designet til at kunne klare 32V:

Automotive Blade Type:
http://www.cooperindustries.com/content/public/en/bussmann/electrical/products/supplemental/automotive.html

http://www.cooperindustries.com/content/public/en/bussmann/electrical/products/fuses_class_cc_j_rk1_rk5.html

Glenn

Re: Sikring af batterier med stor max str?m

0Ah. Men har lidt paranoia
g smeltesikring

 passende
r st?r en lysbue
det), og en
restiller mig sikringen

de sikringer der sidder i feks Fluke multimetre,,er ret dyre, men de er meg

alex

Re: Sikring af batterier med stor max strøm
wrote:

Kik lidt efter HRC fuse.

/Hans

Re: Sikring af batterier med stor max strøm

Ulrik Smed
Aarhus

Re: Sikring af batterier med stor max str?m

ladet), og
Forestiller mig sikringen
enskab. Det
r s?dan nogle.

http://www.littelfuse.com/~/media/automotive/datasheets/fuses/passenger-car
-and-commercial-vehicle/blade-fuses/littelfuse_atof_datasheet.pdf

interrupting rating 1000A@32V

-Lasse

Re: Sikring af batterier med stor max str�m

Ulrik Smed
Aarhus

Re: Sikring af batterier med stor max str�m

Hej Ulrik
Du skal have 2 sikringer, en i hver pol. Hvis ledningen fra den ikke sikrede

korte som mulig og over dimensioneret, jeg vil helst

Re: Sikring af batterier med stor max str�m

Takker for det tip.

minusen redde situationen. Better be safe. :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus

Site Timeline