Signal-stretcher (hurtig monostabil)

Hej gruppe

Jeg har lidt bøvl med at få en PIC til at forstå hvad der sker omkring den,
da inputsignalerne ligger i størrelsesorden 30-70 ns.
Det drejer sig om 5 indgange der skal strækkes til et par millisekunder, så
PICen kan nå at fange dem.

I den forbindelse har jeg set lidt på LT1711, men til omkring 35 kroner
stykket syntes jeg det er lidt i den dyre ende.

Er der nogen der har et godt bud på en fornuftig kreds - og gerne med 6
comparators i samme.

--
Thomas Demant [Svg 5700]

Re: Signal-stretcher (hurtig monostabil)

3 gange 74LS123 (eller lignende)??

HTH
Klaus

Re: Signal-stretcher (hurtig monostabil)

Det var et fint bud, ser det ud til efter et hurtigt kik i datablad.
Tak for det!

--
Thomas Demant [5700 Svg]

Re: Signal-stretcher (hurtig monostabil)

Heh, skulle til at foreslå det samme, men jeg troede det var analoge

Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Signal-stretcher (hurtig monostabil)

Det er selvfølgelig en fejl, fra min side. Ups...
I øvrigt, så starter det egentlig som et analog signal. Men er dog allerede
digitaliseret på det tidspunkt, at PIC'en skal have det.

--
Thomas [5700]

Re: Signal-stretcher (hurtig monostabil)

Hø, alle signaler kan opløses i frekvens-komposanter, og så er det lige
pludselig analogt.....

/Claus

Re: Signal-stretcher (hurtig monostabil)

Jaoh, men det kan man ikke bruge til så meget, hvis det er for svagt til at
trigge en 123'er. :-P

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark