Siemens FS169 CTV (aka Grundig ?) - ingen lyd.

Hej !

Så er den gal igen med det gamle Siemens FS169 CTV som jeg desværre stadig
ikke har diagram til.
Denne gang er lyden væk på TV men OK på SCART (video).
Når man skruer op på fjernbetjeningen på TV knaser det lidt i højttaleren.
Efter sigende begyndte det med at lyden var dårlig på nogle programmer når
det var i stereo men OK i mono.

Det er ikke så sjovt at måle på, da der sidder 3 lodrette moduler ret tæt
sammen.
På ZF modulet sidder der bl.a. en TDA4482 (Single FM stereo) og en TDA6610-2
(TV Stereo Sound Processor).

Er der nogen der har et godt hint til at begynde med .....

Hilsen Bjarne.

Re: Siemens FS169 CTV (aka Grundig ?) - ingen lyd.
Hej!

1. Er der lyd via evt. jackstik på fronten?
2. Er der lyd _ud_ af scartstikket?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Siemens FS169 CTV (aka Grundig ?) - ingen lyd.

Der er ikke noget jack !

Nej !

mvh
Bjarne

Re: Siemens FS169 CTV (aka Grundig ?) - ingen lyd.
On Tue, 10 Aug 2004 17:52:47 +0200, "Bjarne L. Christensen"

Du er tæt på. Begge de nævnte kan være årsag, men kig lige efter en
MSPxxxx - det er sikkert den, ellers TDA4482, sidste bud TDA6610.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Siemens FS169 CTV (aka Grundig ?) - ingen lyd.

MSPxxxx ? tænker du på en transistor ? Der er ikke nogen af den type på ZF
modulet og ihvertfald ingen IC'er med det navn.

Jeg har prøvet at måle på TDA4482 pin6 & pin12 som begge er AF udgange, der
er absolut intet audiosignal udover ca. 4 VDC på begge pinde. Der kommer
lidt støj i HT når målepinden sættes på pin12 (AF2), så det er nok den der
bliver brugt.

Nu er jeg så i tvivl om signalvejen igennem de nævnte IC'er - hvad for en
kommer mon først og kan man på det grundlag måske udelukke den ene af dem ?

mvh
Bjarne

Re: Siemens FS169 CTV (aka Grundig ?) - ingen lyd.
On Wed, 11 Aug 2004 20:37:03 +0200, "Bjarne L. Christensen"

Nej. StereodekoderIC. Typisk er den i PLCC44, men hvis TVet er
u/NICAM, så glem min udtalelse.

TDA4482 DØD.

Å skiiiiiiiiiiiiift.

Hø.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Siemens FS169 CTV (aka Grundig ?) - ingen lyd.

Nemlig!  Så kører det igen :-)

Takker for hjælpen.

mvh
Bjarne