Siemens C25 - AC Adapter

Er der nogen, der kan give mig nogle data på den AC adapter?

Teksten på min er forsvundet. Og nu hvor telefonen er gået død,
så kan jeg jo lige så godt bruge AC adapteren til noget andet.

Med venlig hilsen

Niels.

Re: Siemens C25 - AC Adapter
Hej Niels,

Du har vel et voltmeter ?

Telefonen skulle have et 700mAh lithiumbatteri ?

Hvis det er deres lynlader (1,5 times ladetid) må den kunne give i
nabolaget af 700mA, så belast med 700mAh og mål spændingen.

Hvis det er en anden lader, må du lige oplyse ladetiden.

--
Venlig hilsen,
Søren

jo det har jeg da ...

nej, det var vist et NiMh

Jeg kan ikke huske ladetiden ... desværre ...
Men det er ihvertfald ikke en lynlader.

Re: Siemens C25 - AC Adapter
Hej Niels,

Så skulle det være muligt at finde ud af hvad den kan.

Hmmm, så var den side jeg fandt åbenbart ikke gældende for danske udgaver.

Det bedste du så kan gøre er at måle den med 2 forskellige belastninger og
derfra beregne trafoens indre modstand og så regne dens strømformåen ud
ved omkring 3,6V (jeg går ud fra at det var batterispændingen siden den
også har været leveret med Li-Ion-batteri).
Du kan også bruge den ved højere spænding og lavere strøm, dog ikke over
tomgangsspændingen.

For at måle:

Belast med 2 parallelforbundne modstande på (hver) 100 Ohm - noter
spændingen (U_hi) efter ~5..10 sekunder.

Belast med 4 parallelforbundne modstande på (hver) 100 Ohm - noter
spændingen (U_lo) efter ~5..10 sekunder.

Trafoens indre modstand (Ri) incl. ensretter og hvad der ellers er bliver
så:
   (-)50 * (U_hi - U_lo) / (U_hi - 2 * U_lo)

Resten er blot at bruge Ohms lov, men trak ikke mere strøm end hvad den
kan give med 3,6V ud og hold øje med hvor varm den bliver hvis du nærmer
dig den max.værdi.

Fx. hvis du vil bruge den ved 7V (forudsat at den kan give det), bliver
den maksimalt mulige strøm: 7 / Ri

Spændingen vil, om ikke den efterfølgende reguleres, svinge med
belastningen.

--
Venlig hilsen,
Søren