Shunt modstand på 0,0015 ohm ???

Heysa,

    Nogen der ved hvor sådan en fætter skaffes, RS og Farnell's mindste er
på 0,003 ohm, og 0,005 ohm er den mindste som ikke er SMD :(

    Nogen som kender et sted jeg kan købes sådanne fætre, jeg er moms'et
osv... så hvis det er en distributør er jeg også intreseret.

    VH
    Lars Molnit

Re: Shunt modstand på 0,0015 ohm ???
Hejsa

Brug et stykke kobbertråd af en given tykkelse og længde, så har du en
modstand.

Mvh Hauge

Re: Shunt modstand på 0,0015 ohm ???

er

Hvis det er til at måle noget seriøst over så brug IKKE kobber. Det har en
stor temperatur koefficient (stavet rigtigt?)
Husker jeg rigtigt er den ca 4.27 promille pr grad ved 0 grader C. Dette før
kobber mere egnet til termometre end til målemodstande :-)

Bo //

Re: Shunt modstand på 0,0015 ohm ???

    Når vi er nede i de størelser, så er det ikke så smart at fuske rundt
med noget tråd osv...

    hmmm, ka heller ikke selv stave til det, men jo det er ekstremt vigtigt
at den har så lille temperatur svingning som muligt, så det er også en grund
til at trådløsningen ikke er så snedig.

før

    Ja, der er dem man køber færdiglavet langt bedre egnet :) ... hmmm, men
hvor køber man dem henne ??? jeg skal bruge 200 stks. så trådløsningen er
ikke særlig snedig, og par. løsningen blir en dyr løsning.

    VH
    Lars Molnit

Re: Shunt modstand på 0,0015 ohm ???

er

    Har jeg funderet lidt over kunne være sidste nødløsning, men jeg er
bange for modstanden i selve lodningen begynder at lave knuder, men på den
anden side, så ser det ud til at være løsningen på stående fod.

    VH
    Lars Molnit

Re: Shunt modstand på 0,0015 ohm ???
Hej Moller

Når du nu skriver noget om SMD, hvorfor så ikke lave den shunt i
printudlæget istedet for, der skal ikke meget bane til den værdi og
det er jo tilsyneladene små strømme der er tale om.

Mvh Max

Re: Shunt modstand på 0,0015 ohm ???

Kan du ikke fortælle lidt mere om hvad de modstande skal bruges til eller bare
hvor stor strøm/effekt de skal håndtere?

Og så har Farnell faktisk en serie modstande på 100 uOhm til 1,25 mOhm med i
marts 2003 katalog 2 side 1640. Og det er absolut ikke SMD - men bolte og
kabelsko :-)

--
  Med venlig hilsen,     Ove Kjeldgaard
  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: Shunt modstand på 0,0015 ohm ???
Hej Moller
Trådløsningen er ikke så dum, men brug konstantantråd, den få´s i flere
tykkelser og er mere velegnet end kobbertråd.
Poul

Re: Shunt modstand på 0,0015 ohm ???

Lars Funder
Re: Shunt modstand på 0,0015 ohm ???
Tja jeg har tidligere brugt konstantan tråd, først beregner man hvor langt
et stykke man skal bruge ved den ønskede modstand, så klipper man så man har
til lodninger + lidt extra, tilsidst kalibreres ved at file tværsnittet lidt
ned, indtil fx amperemeteret viser korrekt ved fuldt udslag. Men hvis du
skal bruge mange er dette nok ikke løsningen.

Lars Funder