Sharp CV-3720 'larmer'

Davsen der,

Det er jo en gammel sag nu (12 år vil jeg tro) og det er på det seneste
begyndt at finde på 'sjove' ting. Det hele startede med at billedet begyndte
at 'kravle op' og 'vende på hovedet', som var billedet monteret på en rulle.
Meget spøjst. Det problem forsvandt efter en 20 min. Det er en 2 måneder
siden. For ca. en måned siden begyndte den så at udsende højfrekvent støj,
her hjalp det at baske TV'et hvor den så ikke gjorde det mere (indtil næste
gang det tændtes). Så tænkte jeg at det måtte være spolerne og den fik et
sjat lim, hvilket ikke hjalp en dyt. Det kan dog skyldes at jeg mangler at
lime en, da den er pakket ind i noget plastik. Så vidt jeg kan se, bruges
den i 220V delen af fjernsynet ('motherboardet' er delt op i afsnit).

Altså, TV'et reagerer på tæsk, men i mindre og mindre grad. Er det ved at
stille træskoene, eller skal jeg prøve og lime den sidste spole først? Det
er jo 220V delen, så jeg har ikke den store lyst, men hvis jeg måler
spændingsfaldet på kodensatorerne (og får 0) burde jeg vel være i sikker
havn? Andre steder jeg skal måle evt.?

--
Necessity is the plea for every infringement of human freedom. It is the
argument of tyrants; it is the creed of slaves.