Seriel trackball konverter til PS2

Hej,

Jeg bruger ældre industri trackball's i forbindelse med radarinstallationer. Disse er med serielt interface.

Jeg skulle gerne koble dem op mod nyere PCére med PS2 mus indgang.

Kan nogen hjælpe med en link eller andet til en fungerende konverter eller et trick således jeg kan konvertere det serielle datasignal til PS2 data.

Der er desværre ingen serialle indgange ledige på PCén ( Der er 4 stk men er alle brugt ! )

Med venlig hilsen og tak for hjælpen

Per Sørensen

Reply to
Per M. Sørensen

Hvad med en USB til seriel konverter istedet?

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)
Reply to

radarinstallationer.

er

De kan købes, jeg har en liggende jeg brugte engang, mener den blev købt i datagården (Der er en i Haderslev og Kolding), men kan den fås et sted, kan den vel fås overalt! :)

Brian

Reply to
Brian Lund

Brian Lund skriver:

Men man skal være opmærksom på at musen (trackball'en) skal være bygget til brug med ps2 adapter for at det virker.

En standard RS232 mus kan ikke nødvendigvis bruges på en PS2 port.

Men så er der jo USB til seriel som Kim nævner.

hej

Jeg antager omsætteren I omtaler er en standard gender changer. ( Stik omsætter )

I så fald vil det ikke fungere da serial trackball kører RS232 med så vidt jeg ved +12V på enten DTR eller RTS ( vistnok ) og PS2 vist kun bruger/leverer 5 VDC ( Sjovt nok findes der ikke mange diagrammer som kunne hjælpe med forståelsen så man selv kunne lave den nødvendige omsætter )

Jeg chekker pt med fabrikanten Penny & Giles om trackball'en(e) vi bruger kan kører både seriel og PS2 men de er lidt sløve i betrækket , derfor mit spørgsmål.

Men det nemmeste er nu nok en USB til serial konverter

Tak for hjælpen

mvh

Per

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...