Seriel trackball konverter til PS2

Hej,

Jeg bruger ældre industri trackball's i forbindelse med radarinstallationer.
Disse er med serielt interface.

Jeg skulle gerne koble dem op mod nyere PCére med PS2 mus indgang.

Kan nogen hjælpe med en link eller andet til en fungerende konverter eller
et trick således jeg kan konvertere det serielle datasignal til PS2 data.

Der er desværre ingen serialle indgange ledige på PCén ( Der er 4 stk men er
alle brugt ! )

Med venlig hilsen og tak for hjælpen

Per Sørensen

Re: Seriel trackball konverter til PS2
Hej!

Hvad med en USB til seriel konverter istedet?

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

Re: Seriel trackball konverter til PS2
radarinstallationer.
er

De kan købes, jeg har en liggende jeg brugte engang, mener den blev købt i
datagården (Der er en i Haderslev og Kolding), men kan den fås et sted, kan
den vel fås overalt! :)

Brian

Re: Seriel trackball konverter til PS2

Men man skal være opmærksom på at musen (trackball'en) skal være bygget
til brug med ps2 adapter for at det virker.

En standard RS232 mus kan ikke nødvendigvis bruges på en PS2 port.

Men så er der jo USB til seriel som Kim nævner.

Re: Seriel trackball konverter til PS2
hej

Jeg antager omsætteren I omtaler er en standard gender changer. ( Stik
omsætter )

I så fald vil det ikke fungere da serial trackball kører RS232 med så vidt
jeg ved +12V
på enten DTR eller RTS ( vistnok )  og PS2 vist kun bruger/leverer  5 VDC
( Sjovt nok findes der ikke mange diagrammer som kunne hjælpe med
forståelsen
så man selv kunne lave den nødvendige omsætter )

Jeg chekker pt med fabrikanten Penny & Giles om trackball'en(e) vi bruger
kan kører
både seriel og PS2 men de er lidt sløve i betrækket , derfor mit spørgsmål.

Men det nemmeste er nu nok en USB til serial konverter

Tak for hjælpen

mvh

Per

kan