seriel port til IO

Hej NG
Jeg har brug for at tænde og slukke en 5V spænding via RS232 porten. Det
eneste jeg har er en seriel port i min PC. Jeg håber at gruppen kan hjælpe
mig med at finde et modul
Tak på forhånd

Re: seriel port til IO

Hvad mener du sådan mere præcist? Der findes nogle ben på RS232 porten som
er udgange, de har enten 5 eller 12 volt spænding.

http://www.hardwarebook.net/connector/serial/serial9.html

DTR-signalet anvendes ofte, evt. via en optokobler for at beskytte PC'en
mod det man tilslutter.

Mvh. NKJensen

--
Fjern begge DYT
Remove both DYT's

Re: seriel port til IO

Med lidt held kan du vel bruge dette:

http://peteropfinder.dk/_newsbin/comrelae.html

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Hej Peter

En lille tilføjelse til teksten til din lille konstruksion.
Det vil faktisk være muligt at styre 3 relæer via en enkelt COM-port. Ud
over RTS og  DTR, som du allerede beskriver, er det også muligt at anvende
TXD da denne pin også kan tvinges til fast "1" eller "0" (Det kaldes "Break"
signal).

Site Timeline