Seriel port

Et ofte stillet spørgsmål, hvad kan man forvente af strøm
og spænding fra DTR og RTS på en seriel port ?

Mvh Max

Re: Seriel port

Op til +/- 12 volt og ned til 1mA

Re: Seriel port
Hej Klaus

OK, tak for info.

Kan man få en optokobler der kan drives af disse værdier ??

Mvh Max

Re: Seriel port

Velbekom

Svjh ja, men hvad er det til ?

Re: Seriel port
Hej Klaus

PTT til min sender, bruger noget digitalt software der
kan taste senderen med RTS eller DTR på den serielle
port og jeg vil gerne have galvanisk adskillelse.

(PTT er en positiv spænding der lægges til stel)

(Har testet med en TIL112, men den skal have 30 mA på
dioden for at taste)

Mvh Max

Re: Seriel port

Klart nok

Jeg ville gå over i noget mindre og så sætte en transistor efter
optokobleren.

Mål lige spændingerne på dine udgange for at se om den skifter mellem
+12 og -12 volt, så du kan dimensionere faldmodstanden.

Re: Seriel port
Hej Klaus

Ja det vil jeg gøre.

Fandt lige dette http://www.qsl.net/sv1bsx/keyer/key.htm

vil prøve at bestille nogle 4N25 og prøve med dem.

Takker for hjælpen.

Mvh Max

Re: Seriel port

Find et datablad, kan 4N33 bruges har jeg to i her hånden jeg kan sende
til dig i morgen.

Velbekom.

Re: Seriel port
Hej Klaus

Måske kan 4N33 bruges, det er forøvrigt en med darlington transistor.

Men dit tilbud er for sent ude, jeg har bestilt nogle 4N25 og TLP331, så
ser jeg om de ikke kan løse mit problem, men takker naturligvis mange
gang for tilbudet, det var et pænt træk.

Mvh Max

Re: Seriel port

Synd for dig. Det kom ellers kun 6 minutter efter du spurgte :-)

Det var da det mindste jeg kunne gøre.....

Re: Seriel port
Hej Klaus

Sommetider er jeg hurtig og så er det også galt :)

Lige et spørgsmål mere, disse udgange er de sikerede mod
overbelastning, evt. strømbegrænsede ?

Mvh Max

Re: Seriel port

Det siger konen også :-)

Nogle er, andre er ikke. Det kommer an på udgangskredsen.....

Re: Seriel port

Kan hilse og sige at den der sidder på MB her ikke er beskyttede.
Eller rettere VAR :-(

Den pakkede sammen og jeg måtte prøve med den anden Com-port.
Så det kan ikke anbefales at lade det komme an på en prøve.

--
mvh Uffe

Re: Seriel port

Ja, tilmed op til 115k og man kan også få en lille smart smps ic, som laver
en ligeså stor negativ spænding udfra de  +3,8 til  +12  som kan hentes fra
en bærbar / en pcer.

Du kan få oplyst typerne i morgen, hvis du vil (har ikke diagrammet
herhjemme).

Ville du løfte sløret lidt for hvad du skal bruge det til, jeg har muligvis
en ting du kan bruge

mvh
JBH

Re: Seriel port
Hej JBH

muligvis

Jeg tror jeg har fået løst min opgave, din løsning lyder lidt High-Tech, og
jeg er en typisk Low-Tech mand :)

Men takker for interessen.