Seriel port

Hej

Et ofte stillet spørgsmål, hvad kan man forvente af strøm og spænding fra DTR og RTS på en seriel port ?

Max skriver:

Op til +/- 12 volt og ned til 1mA

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

Hej Klaus

OK, tak for info.

Kan man få en optokobler der kan drives af disse værdier ??

Max skriver:

Velbekom

Svjh ja, men hvad er det til ?

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

Hej Klaus

PTT til min sender, bruger noget digitalt software der kan taste senderen med RTS eller DTR på den serielle port og jeg vil gerne have galvanisk adskillelse.

(PTT er en positiv spænding der lægges til stel)

(Har testet med en TIL112, men den skal have 30 mA på dioden for at taste)

"Max" skrev i en meddelelse news:41991ea5$0$178$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Ja, tilmed op til 115k og man kan også få en lille smart smps ic, som laver en ligeså stor negativ spænding udfra de +3,8 til +12 som kan hentes fra en bærbar / en pcer.

Du kan få oplyst typerne i morgen, hvis du vil (har ikke diagrammet herhjemme).

Ville du løfte sløret lidt for hvad du skal bruge det til, jeg har muligvis en ting du kan bruge

mvh JBH

Reply to
JBH

Max skriver:

Klart nok

Jeg ville gå over i noget mindre og så sætte en transistor efter optokobleren.

Mål lige spændingerne på dine udgange for at se om den skifter mellem

+12 og -12 volt, så du kan dimensionere faldmodstanden.

Hej Klaus

Ja det vil jeg gøre.

Fandt lige dette

vil prøve at bestille nogle 4N25 og prøve med dem.

Takker for hjælpen.

Max skriver:

Find et datablad, kan 4N33 bruges har jeg to i her hånden jeg kan sende til dig i morgen.

Velbekom.

Hej JBH

muligvis

Jeg tror jeg har fået løst min opgave, din løsning lyder lidt High-Tech, og jeg er en typisk Low-Tech mand :)

Men takker for interessen.

Hej Klaus

Måske kan 4N33 bruges, det er forøvrigt en med darlington transistor.

Men dit tilbud er for sent ude, jeg har bestilt nogle 4N25 og TLP331, så ser jeg om de ikke kan løse mit problem, men takker naturligvis mange gang for tilbudet, det var et pænt træk.

Max skriver:

Synd for dig. Det kom ellers kun 6 minutter efter du spurgte :-)

Det var da det mindste jeg kunne gøre.....

Hej Klaus

Sommetider er jeg hurtig og så er det også galt :)

Lige et spørgsmål mere, disse udgange er de sikerede mod overbelastning, evt. strømbegrænsede ?

Max skriver:

Det siger konen også :-)

Nogle er, andre er ikke. Det kommer an på udgangskredsen.....

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Kan hilse og sige at den der sidder på MB her ikke er beskyttede. Eller rettere VAR :-(

Den pakkede sammen og jeg måtte prøve med den anden Com-port. Så det kan ikke anbefales at lade det komme an på en prøve.

--
mvh Uffe
Reply to