Seriel/Parallel til TTL

Hej NG

Hvad skal der til for at kunne benytte henholdsvis Seriel og Parallel
portene på en PC'er til TTL kredse?
Og hvordan stykker man det sammen?

Så vidt jeg er orienteret er serielt signal et signal der skifter
mellem -15v til +15v, og i ttl er jeg jo kun interesseret i 0 og 5 volt.
(info fra denne side http://www.hw-server.com/rs232 )

Og hvordan ligger det med parallelporten ?

Re: Seriel/Parallel til TTL

0 - 5 V....

brug en TTL buffer for at beskytte porten (hvis bidirectionelt... så skal du
have noget til at skifte retning med)

Parrellel porten er bare lidt svære at få fat i, i et windows miljø,
specielt NT baseret systemer. der skal du have fat i en driver fra nettet,
men nu ved jeg heller ikke hvad du vil lave koden i på computernen

Kasper

Re: Seriel/Parallel til TTL
du

Ingen problemer hér, da det er kun er "send". Men hvad er en TTL-buffer? En
7407??

Det er til DOS 6 med BC 3.1, så dette er ikke det store problem.

Re: Seriel/Parallel til TTL

Jeps, tag et kig på MAX232 kredsene, de kan konvertere begge veje så du
har TTL-niveau udadtil.

TTL-niveau i forvejen, så der skal bare en buffer på, alt afhængigt af
hvad der kommer bagefter.

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Seriel/Parallel til TTL