Seriel/parallel forbinde batteier til videokamera?

Hej,

Jeg har et videokamera der kan kF8%re ca 5 timer pE5% et stamina batteri,
men jeg har behov for at det kan kF8%re 10-15 timer i trE6%k (det optager
pE5% hdd sE5% det er ikke noget problem).

Jeg har bestilt nogle ekstra batterier til formE5%let, og til mit held
sE5% skal disse uoriginale sony batterier forbindes via et lille kabel
til kameraet istedet for at sE6%ttes direkte i. SE5% jeg kan bare klippe
disse kabler over og sE6%tte stik pE5%, og derefter forbinde dem som jeg
lyster (det er var i hvert fald min slagplan).

Men skal jeg seriel forbinde dem (ved serielforbindelse forstE5%r jeg +
til - (eller omvendt) fra batteri til batteri) eller parallel forbinde
dem (alle + sammen og alle - sammen) - altsE5% for ikke at F8%delE6%gge/
brE6%nde mit videokamera af? og kan det overhovedet lade sig gF8%re?

Umiddelbart er det vel et spF8%rgsmE5%l om at volt holdes pE5% samme niveau
ligemeget hvor mange batterier jeg fE5%r sat sammen - for ikke at
overbelaste kameraet - eller tager jeg fejl?

PE5% forhE5%nd mange tak for hjE6%lpen!

Mvh. Simon

Re: Seriel/parallel forbinde batteier til videokamera?
Hej!

Det kommer an på batterierne.Jeg kan forstå, at de passer i spænding men
mangler kapacitet.
Hvis de har den spænding, du har brug for (men for lidt kapacitet), skal
du parallel forbinde dem. Plus til plus og minus til minus.

--
med venlig hilsen/regards

Ole

Re: Seriel/parallel forbinde batteier til videokamera?

Hej Ole,
Tak for dit svar, det er korrekt at de passer i spE6%nding (6.8v) og de
har vidst 3900mAh hver.
- sE5% jeg vil prF8%ve en parallel forbindelse imellem dem og kameraet.

Er der noget du kan komme i tanke om som kunne vE6%re et problem -
umiddelbart vil jeg selv tro det
er fint hvis spE6%ndingen holdes indenfor kameraets rammer?

Mvh .Simon

Re: Seriel/parallel forbinde batteier til videokamera?
Hej Simon!

Nej, der er intet problem. Du tager og (billedligt set) sætter
batterierne ved siden af hinanden og forbinder plus til plus og minus
til minus. Derefter forbinder du plus fra batterierne til plus på
cameraet og ditto med minus. Så har du de 6.8v (ca.) til cameraet og den
samlede kapacitet (3900mAH gange antal batterier) til rådighed.

--
med venlig hilsen/regards

Ole

Re: Seriel/parallel forbinde batteier til videokamera?

Det lyder godt, mange tak for hjE6%lpen!
Mvh .Simon

Re: Seriel/parallel forbinde batteier til videokamera?
snipped-for-privacy@gmail.com skreiv:

Du bør også tenke på ladingen; skal ekstrabateriene lades samtidig med
kamarabeteriene på samme laderen?

HM

Site Timeline