serie regulator...

Jeg har lavet en simpel regulator først smeltet sammen på bordet, og jeg
mindes den kørte perfekt.. nu har jeg smidt den i min æske, og jeg kan ikke
få den til at køre :(

Den består af :

1 potmeter 1K

Midterbenet går til en TIP122 (har kørt med 2 sepperate transistore også)
C til +
og emitteren videre til selve udgangstransitore en 2n3716 (hvad jeg havde)

Problemet er at på den tip122 er der ca 0V på basen og 4-5V på emitter.
Jeg kan reguelere den fint mellem de 4-6V til 30V men bare ikke længere ned

Tager jeg udgangs transistoren af kan jeg komme ned på de ca 1,2V

Hvad er der galt, nogle der har et hurtigt fif ?

Kasper

Site Timeline