Seriøst radioværksted Århus/Randers

Hej der

Nogen her der kender et seriøst radioværksted i Århus eller Randers,
gerne uden for City, til rep. af Beomaster 8000.

M.v.h
Niels

Re: Seriøst radioværksted Århus/Randers

Jeg kender et seriøst radioværksted, men de gider ikke B&O. Der skal
enten skiftes en forfærdentlig masse sager i dem, ellers er de til
skrot........ OG reservedelene er pissehamrende dyre.

Men lidt hjemmfusk på sådan en tingest kan vi vel altid hjælpe med.

Hvad fejler den ?

Re: Seriøst radioværksted Århus/Randers

Nok noget med en afbrændt højttalerudgang, har jeg sporet mig frem til,
efter samtale med Expert i Hadsten.

M.v.h
Niels

Re: Seriøst radioværksted Århus/Randers

De har svjv et udemærket værksted.

Men helt ærligt, en Beomaster 8000 er det ikke den "skrå" fra starten af
80'erne ?

Ud til højre.......

Re: Seriøst radioværksted Århus/Randers
Jo, den er indkøbt d.31/5 83 formedelst 11.595,-

Njaaa, så skal jeg jo have noget andet, og det bliver nok dyrere. Og
designet holder altså stadigvæk.

M.v.h
Niels

Re: Seriøst radioværksted Århus/Randers

Måske

Ikke i mine øjne !

Re: Seriøst radioværksted Århus/Randers

Ja jeg ved ikke om de kører det hele til Hammel eller omvendt.
Men de vurderede det til at koste 800-1000kr.
Og et nøjagtigt tilbud på rep. koster vist nok 299,- eller var det 399,-

M.v.h
Niels

Re: Seriøst radioværksted Århus/Randers

Pas, jeg ved at der har været værksted i Hadsten, torde ikek at de to
butikker havde noget med hinanden at gøre ?

Betal dem, hvis du syntes at den er det værd...

Jeg ville ikke være i tvivl - det er tid til noget nyt !

Re: Seriøst radioværksted Århus/Randers

Jeg mener at Expert i Hammel har købt Expert i Hadsten.
De to butikker har ikke eget værksted, men er med i et fælles Expert
værksted i Paderup, hvortil man kan indlevere sine ting udenom
forretningerne.

M.v.h
Niels

Re: Seriøst radioværksted Århus/Randers

Okay
Ekelund i Hammel er en rigtig forretningemand med edlejningsejendomme
osv. Den i Hadsten var et samilileforetagende....

Når, det værksted. Det er vidst ikke en success...... (er det i Paderup
det ligger ?)

Re: Seriøst radioværksted Århus/Randers

PH Radio har et godt værksted der ligger lige under Kvickly.

--
M.V.H
Christian Iversen

Re: Seriøst radioværksted Århus/Randers

Hvilken Kvickly ??

Re: Seriøst radioværksted Århus/Randers

ups.. :-)

Ok, for det første skulle jeg have skrevet PL Radio. For det andet kunne jeg
godt have nævnt at det ligger på Præstevangsvej 2. Butikken har telefon
86150500, og de kan helt sikkert hjælpe dig videre. Jeg kender ikke
værkstedets telefonnummer, hvis de har et.

--
M.V.H
Christian Iversen

Re: Seriøst radioværksted Århus/Randers

Det kan anbefales at du endelig ikke går til Pilgaard i Egå/Risskov. Han er
useriøs og bruger forkerte komponenter, som ikke svarer til
specifikationerne. (set det på TV)

Re: Seriøst radioværksted Århus/Randers
Hejsa

Kan jo så sige, at sådan er det ikke altid. (kendt til hans arb. i 20 år.)
Går du altid efter hvad de siger på tv?

/Hauge

Re: Seriøst radioværksted Århus/Randers

Helt ærligt kan der altid være en smutter: f.eks. kan reservedele være
umulige at fremskaffe, meget dyre at fremskaffe pga. adm.gebyr eller det kan
tage uforholdsmæssigt lang tid at fremskaffe reservedele. SÅ kan man føle
sig fristet til ikke at anvende originale reservedele. Men er der tale om
reservedele der ikke opfylder de el-sikkerhedsmæssige krav burde SE-nummeret
selvfølgelig fratages værkstedet. Her tager jeg ikke stilling til den
konkrete sag da jeg ikke har set omtalte TV-udsendelse, jeg gav bare udtryk
for mine egne erfaringer som servicetekniker (10 år)

Elektroniktekniker
Jan Pedersen

Re: Seriøst radioværksted Århus/Randers

Jeg har set benævne udsendelse fra Konsum på DR1, hvor nogle LX2x0x'ere stud
på skud.
Jeg vil sige at man IKKE overluser 2 sikringsmodstande (i tilfældet her til
vertikaldelen).
At man reparerer en defekt on/off kontakt med en tænstik er heller ikke
smart.
Omvendt ved vi heller ikke hvor meget der er klippet fra.... !!
I praksis kunne reparatøren have sagt, at man som midlertidig løsning kunne
sætte en tændstik imellem, indtil han havde skaffet en ny eller havde
mulighed for at ordne den gamle kontakt.
Et anden bemærkning er reparatøren der for ros for sit flotte arbejde. Han
havde valgt kun at skifte EN af de 3 100µF lytter ved vertikalkredsen.
Erfaringsmessigt ville jeg skifte alle 3. Den så kaldte TV ekspert sagde
også inden et klip fra konsum,  "men det han har lavet hernede, har han
ellers været omhyglig med". Han må altså inden have kritiseret noget ved
vertikalkredsen eller andet.
En sidste ting: Man brænder linietransistoren af. Der er meeeeeeget langt
imellem de tv jeg laver, hvor denne er gået uden en årsag (løse forbindelser
m.v.).

Udsendelsen kan ses her: http://www.dr.dk/konsum/asx/uds5/tvrep.asx

Det skal her også siges, at jeg ikke kender nogle af de benævne firmaer i
udsendelsen.

--
Venligst

Lasse C. Johansen.

Re: Seriøst radioværksted Århus/Randers

 - Det har jeg desværre ikke...

Korrekt...

 . . . - Visse andre havde vel kortsluttet den...

One Never Knows...

 - Har desværre ikke set omtalte program, men eksperten er en af mine
tidligere lærere for ca. 15 år siden på teknisk skole i Viborg

 - Lige præcis disse TV er der et rep. kit til, og medmindre dette er lavet,
er TV altså ikke rep'et godt nok!!!
Og hvis dette skal gøres korrekt, samt lytter i afbøjningen, så går der ca.
halvanden time, før man har fundet stumper, loddet i, justeret, testet,
sluttestet, isolationstestet samt evt. renset glasskærmen.

IMHO berettiger en LX2xxx med fejl på 4TR15 en rep pris på, hvad skal vi
sige, 13-1600 kroner, alt efter geografisk placering.
Og så skal der fanneme ikke være andre fejl eller løse forbindelser!!

Lars "RadioMan" / Viborg

Re: Seriøst radioværksted Århus/Randers

Nu har SE nummeret og mandens arbejde intet med hinanden at gøre. Nu er det
ikke kun TV udsendelsen jeg henholder mig til. Men den bekræftede fleres
erfaring i min bekendtskabskreds.
Hvis andre har tillid til Pilgaard så værsgo, jeg kunne aldrig drømme om
det.

Re: Seriøst radioværksted Århus/Randers

SE nummeret er jo ligesom nødvendigt hvis manden skal handle i Danmark,
Ingen SE nummer ingen mulighed for at opkræve MOMS. Tager man SE nummeret
fra et firma bliver det tvangslukket i praksis.... og det er selvfølgelig
det man bør gøre ved et firma der laver fejl der er el-sikkerhedsmæssigt
farlige.

Site Timeline