Sensor i vejen til biler

Jeg leder efter et diagram der viser hvordan disse sensorer der f.eks bruges
ved lyskurver virker.
Da jeg ønsker at dedekterer når der kommer biler i min indkærelse.

Jeg gætter mig til at der er 2 spoler i vejen en der er TX og en der er RX
og at bilen virker som jernet i en trafo eller hvad?

Venlig hilsen
Wiljan

Re: Sensor i vejen til biler
Hej Wiljan

Du kan lave det som en metaldetektor, en spole der bruges i en oscillator,
den spole ligger du i din indkørsel, du laver så en oscillator der svinger
ved samme frekvens, de to signaler blander du og du får intet output.
Når så en bil kører over spolen i indkørslen, ja så ændre den sig så
frekvensen på oscillatoren ændre sig, og du får output af blanderen.