seno fotolak

.. jeg skal til at =E6tse 0,3 mm ned i kobber ,og s=E5 bliver jeg n=F8dt ti= l at kunne p=E5l=E6gge en fotolak som engang i fortiden var normalt. jeg k=F8bte s=E5 en "Seno fotolak " som skal p=E5f=F8res med en svamp p=E5 flasken.

Har nogen erfaringer i dette .. jeg kan ikke f=E5 et ensartet lag ,og jeg kan dermed ikke f=E5 et godt billede af min tegning.

alex

Reply to
Alex

"Alex" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@k39g2000yqb.googlegroups.com... .. jeg skal til at ætse 0,3 mm ned i kobber ,og så bliver jeg nødt til at kunne pålægge en fotolak som engang i fortiden var normalt. jeg købte så en "Seno fotolak " som skal påføres med en svamp på flasken.

Har nogen erfaringer i dette .. jeg kan ikke få et ensartet lag ,og jeg kan dermed ikke få et godt billede af min tegning.

alex

Jeg brugte også SENO´s fotolak for en del år siden. Jeg havde samme problem. Laktykkelsen blev meget uens, hvorfor jeg konstant havde problemer med belysningstiden på de print jeg lavede. En ven anbfalede mig at bruge positiv 20 fotolak fra contact chemie i stedet for. Det er på spray. Det løste mine problemer dengang. (Jeg laver print på anden måde i dag). Man kan stadig købe Positiv 20 fotoloak på spray. Se f.eks. på:

Måske er det nemmere for dig at arbejde med.

M.v.h.

C. Nielsen

Reply to
Carsten Nielsen

- snipped-for-privacy@k39g2000yqb.googlegroups.com...

til

=E5

problem.

det

int p=E5

tak skal du ha for dine sammenfaldende erfaringer.. det bekr=E6fter mig i mine tanker at det ikke duer til ret meget.. man kan med held lave eet str=F8g og f=E5 5 x 2 cm med et tyndt ensartet lag. jeg har faktisk bestilt positiv20 ig=E5r.( conrad .de da jeg skulle bruge nogle ting mere som feks fin=E6tse; 1 kg for 75 kr ) JEg brugte det for s=E5en 30 =E5r siden og der var da en masse problemer med det ogs=E5 , men man kunne da f=E5 ret store print lavet med held. alex

Reply to
Alex