seno fotolak

.. jeg skal til at E6%tse 0,3 mm ned i kobber ,og sE5% bliver jeg nF8%dt ti=
at kunne pE5%lE6%gge en fotolak som engang i fortiden var normalt.
jeg kF8%bte sE5% en "Seno fotolak " som skal pE5%fF8%res med en svamp pE5%
flasken.

Har nogen erfaringer i dette .. jeg kan ikke fE5% et ensartet lag ,og
jeg kan dermed ikke fE5% et godt billede af min tegning.

alex

Re: seno fotolak

.. jeg skal til at ætse 0,3 mm ned i kobber ,og så bliver jeg nødt til
at kunne pålægge en fotolak som engang i fortiden var normalt.
jeg købte så en "Seno fotolak " som skal påføres med en svamp på
flasken.

Har nogen erfaringer i dette .. jeg kan ikke få et ensartet lag ,og
jeg kan dermed ikke få et godt billede af min tegning.

alex

Jeg brugte også SENO´s fotolak for en del år siden. Jeg havde samme problem.
Laktykkelsen blev meget uens, hvorfor jeg konstant havde problemer med
belysningstiden på de print jeg lavede.
En ven anbfalede mig at bruge positiv 20 fotolak fra contact chemie i stedet
for. Det er på spray. Det løste mine problemer dengang. (Jeg laver print på
anden måde i dag).
Man kan stadig købe Positiv 20 fotoloak på spray. Se f.eks. på:
http://el-supply.dk/?Gid=&VNr78%06
Måske er det nemmere for dig at arbejde med.

M.v.h.

C. Nielsen

Re: seno fotolak

tak skal du ha for dine sammenfaldende erfaringer..
det bekrE6%fter mig i mine tanker at det ikke duer til ret meget.. man
kan med held lave eet strF8%g og fE5% 5 x 2 cm med et tyndt ensartet lag.
 jeg har faktisk bestilt positiv20 igE5%r.( conrad .de da jeg skulle
bruge nogle ting mere som feks finE6%tse; 1 kg for 75 kr )
JEg brugte det for sE5%en 30 E5%r siden og der var da en masse problemer
med det ogsE5% , men man kunne da fE5% ret store print lavet med held.
alex

Site Timeline