Senderrør QB 3 - 300

Er der nogen som kender til sådanne rør.
Jeg har flere af slagsen i forskellige fabrikater, men
så dukker pludselig et rør op, som er mærket:
HALTRON  QB 3 - 300.
Det er bare meget større end de andre.
Diameter : 85 mm - Højde total: 145 mm
Glødestrøm ved 5 Volt = 10 - 12 Amp (normal 6.5 )
Mvh Erik

Re: Senderrør QB 3 - 300

De kan mange fine ting hos Duncan.

http://tdsl.duncanamps.com/show.php?des=QB3300

/ Hans

Re: Senderrør QB 3 - 300
Hej Erik

Det er ikke usædvaneligt at nogle rør findes med vidt
forskellige kolber.

Mvh Max

Re: Senderrør QB 3 - 300

Ja og så har det grafit anode så man kan se resultatet når man tuner  -
justeres til kirsebær rødt ;-)

--
/carsten

Re: Senderrør QB 3 - 300

Ja, det var dengang, og jeg kan da stadig huske at man med et par stykker i
push/pull kunne lirke mindst 500W op i antennen på 20 meter båndet...

Husker jeg rigtigt, var det lidt over 100mm højt, så de 145mm lyder af lidt
meget. Er det en GA type ?

Bo //
-nostalgi

Re: Senderrør QB 3 - 300

<nostalgi>
Og ca det samme på 6-m FM, der sad et PA-trin af den slags på rigspolitiets
radio - seriøse grejer - PS ca 3kV /250mA, med kviksølvensrettere - ikke
pille de forkerte steder ;-(
Og hvis jeg husker ret, blev de brugt i nogle af DR's linkvogne i FM-båndet.
</nostalgi>

/carsten

Re: Senderrør QB 3 - 300
se: