Sender / Modtager til RC brug

Hejsa.

Jeg søger et diagram på et eller andet der kan følgende.
Sender:
1) En lille sender i en RC bil der sender et unik nr, når den kører over
et felt i en RC bane.

2) Skal være småt, meget småt.

Modtageren, er ikke så vigtigt hvor stor den er:
1) Modtage det signal fra RC bilen, holde styr på hvorlang tid det er
siden den sidst har kørt forbi

2) Kommuniker med en pc'er via USB eller RS232.

Håber nogle kan lede mig på rette spor helt med diagrammer.
Da jeg ikke aner hvordan jeg skal gribe det and.

MVH
Allan Madsen

Re: Sender / Modtager til RC brug

Kunne du ikke bruge nogle radiotag's
http://www.danbit.dk/produkter/2415.phtml

--
/ Peter Andersen
/ Skanderborg

Re: Sender / Modtager til RC brug

Ja det ser spændene ud, men ser ud til at ant. er et meget lille område,
kunne være dejligt at det kun var to ledninger i en vej

Re: Sender / Modtager til RC brug

Hvor mange biler er der på banen af gangen ?
Skal der kunne aflæses mere end en bil på samme tid ?

Som en anden skrev så kan man prøve med RF-Tags men der er / kan være nogle
problemer med det.
Der må kun være en tags inden for det område der aflæses (antennen).
Hvis der køres hurtigt kan der muligvis være problemer med tiden det tager
at lave en aflæsning.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Re: Sender / Modtager til RC brug

Derfor jeg gerne vil vide hvor mange biler der er på banen på en gang.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

UPS Det glemte jeg, man kan jo sætte en grænse på 5 f.eks eller 8 eller ???

Re: Sender / Modtager til RC brug

Hvad med en IR LED moduleret med et passende kodet nummer, og så
tilsvarende modtager, men radio løsninger tror jeg du får problemer med
at holde styr på præcist hvornår registreringen sker.
Og en PIC til at modulere med en LED behøver ikke fylde ret meget.

/carsten

Re: Sender / Modtager til RC brug

Ok, har du evt noget diagram noget at kikke på??
Det kunne jo være en mulighed?

MVH
Allan

Re: Sender / Modtager til RC brug
Nej, det var bare et oplæg til en ide...

/carsten

Site Timeline